FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har funderingar på att hyra plats i ett skåp någonstans och lina med. Har en egen server 1U.
Efter att ha sökt lite så har jag fått den uppfattningen att FSdata är inte ett alternativ. Sega linor osv. Är det någon som kan rekomendera ett ställe som framför allt är billigt. Men inte heller någon skit. Jag har egentligen inget syfte med att ställa en server i en hall. Den kommer förmodligen stå rätt oanvänd altså inte väldigt mycket trafik. Jag har läst lite på en del olika ställen men tillexempel FSdata erbjuder för 299kr 128Kbit´s lina och det är ju sämre än vad jag har idag. Kan det verkligen stämma? Tillslut en fråga till. Skulle du betala 100kr i månaden för att få tillgång till inprincip en egen Windows 2000 burk? Altså du har kontroll över IISen du loggar in via fjärrskrivbord, du kan köra egna programm och hela köret. (Jag har sökt och hittat lite trådar om just det här men nöjde mig inte riktigt med svaren därav gör jag en ny tråd.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
http://prq.se/ pysslar med colocation, har inte hört något negativt om dem än så länge.
Och vad gäller att betala för windows-server så nej. Windows som server-OS är verkligen inte min grej! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Crystone:
1U 50 GB trafik 398 kr/mån |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fixat colocation så den frågan behövs ej något svar på.
Så nu till en ny fråga ![]() Hur kommer det sig att ni har valt att lägga era webplatser på de ställena som ni har dom idag? Var det priset förhållande till bandbredd? Eller har ni hört mycket bra saker om dom och därför valt dom? berätta gärna varför ni har valt det ni har idag somsagt. / Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den svenska servern (En Fujitsu 1U) finns hos Webcows. När vi skulle ha en i sverige så började vi att läsa i diverse olika forum om olika leveranörer. Vi hittade ett antal som vi skickade förfrågan till och vi värderade dessa beroende på hur dom svarade och vad dom kunde erbjuda. Webcows svarade snabbt och gav relevant information och tips. Sen gick vi på känslan. Vi är mycket nöjda med vårt val. Vilka vi strök var: - Dom som snackade ner konkurrenterna. - Dom som var för dyra. - Dom som var för billiga. - Dom som inte svarde på mail eller svarade sent. Dom två som ligger utomlands är större och kraftigare och dessa är placerade nära kunderna. Där läste vi i olika internationella forum och sen sökt vi på deras namn. Den ena är vi väldigt nöjd med medans den andra sålde sin server park och ligger i dag i konfikt med den nya ägaren ang betalning. Detta gör det hela lite osäkert eftersom vi inte vet vad som händer i framtiden. När kontraktet löper ut i juli så flyttar vi förmodligen dom siterna som ligger där till en nya leverantör. /Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder Co-location hos crystone.se och är hittills nöjd. Det har varit några få problem men ingen större omfattning. I överlag mkt bra de månaderna jag haft det. Jag skulle nog ljuga om jag påstod att jag inte rekomenderar dem, därför; rekomenderas.
Ska väl påpekas att jag aldrig tidigare haft varken webbhotell eller co-location någon annanstans de närmaste 5 åren. MVH C. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||