FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
I vår Internetbutik har vi en prisgaranti på våra produkter. Nu har den första riktigt svåra fallet dykt upp. Kriterierna för prisgarantin är följande: Hitta en Internetbutik med billigare set med samma kvalité och sort och vi lägger oss 100kr under denne butik i pris till dig. Vi har då fått in ett varuhus har ett billigare set. De har hemsida men man kan inte beställa där ifrån utan bara kolla produkter och priser. Under deras liknande produkt framgår inte vad det innehåller, kvalité, osv.. Självklart står vi för vår prisgaranti men det måste vara samma regler för alla... Hur skulle ni gjort i detta fallet, vad är rätt och vad är fel? /Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gäller det bara ett fåtal kunder så skulle jag absolut hålla fast vid prisgarantin, och sedan se över reglerna. Kan du inte kontakta butiken i fråga och kontrollera kvalitet m.m.?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Givetvis gäller inte pris-garantin i detta fall...
1 - det måste gå att beställa varan. 2 - det bör vara i det närmaste identisk produkt (samma artikelnummer) 3 - den ska finnas inne, inte kommer om x antal dagar. kriteriet är att du ska kunna beställa produkten själv nu. annars blir det helt galet... tex: hur vet du att han inte själv står bakom sidan? detta är givet tycker jag, så måste man göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kort & Gott:
Konkurrenten måste kunna erbjuda samma produkt/tjänst till likvärdiga kriterier för att prisgarantin skall gälla. Skiljer det sig något så är det olika bud. Sedan handlar det alltid om bedömningsförmåga fram tills dess att ni anger exakta krav för vad som skall täckas av er prisgaranti.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Okej tackar... Grejen är den att det vi konkurrerar med är Internetbutiker, det är omöjligt att hålla koll på alla "vanliga" butiker runt om i landet.. Var iförsäg bara 1 kund känns som om jag kan ta det men samtidigt skall det vara samma regler för alla.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl bara att ringa till varuhuset och fråga om kvalitén på produkten m.m.
Sedan så gäller det för kunden att denne kan visa att han eller hon har en likartad produkt. På något sätt måste kunden visa upp produkt och pris. Blir det en knepig tolkning, så låt kunden få rätt. Det ger säkert ett större mervärde än att kunden startar en dålig ryktesspridning av er. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|