FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hittade detta bolag som sysslar med offshoreregistrering av aktiebolag: callaccount.nu
Man startar alltså ett aktiebolag i Storbritannien för att sedan starta en filial i Sverige. Det fungerar som ett billigt aktiebolag (11000kr att starta). Har någon erfarenhet av detta ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
de låter JÄVLIGT bra
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänk på att det dom gör kan du förmodligen göra likabra själv, och därför spara dom 11000.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
några ideer om hur? :blink:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har varit lite smått inblanad i ett sådant upplägg tidigare. Är det inte mer seriöst att starta ett riktigt bolag i Sverige än ett en-punds-bolag i UK? 100 000 kr är inte så mycket pengar trots allt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
http://www.abdirekt.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar! Abdirekt ser mycket mer seriösa ut.
Jag vet verkligen inte om jag vill göra på detta sätt, men det är ju en mer försiktig väg att ta sig fram om man inte är redo för AB men inte vill vara HB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vad vill ni ha Ltd, offshore etc för? Kan hjälpa er hitta bästa alternativ bara ni presenterar í vilket syfte ni tänkt köpa det!
Skatter?? Holding?? Martin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En fråga: Varför är det så populärt att registrera företag i Storbrittanien? Är det för att man har verksamhet där eller är det några fördelar mot att ha det registrerat i Sverige? Vilka i så fall?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|