Citat:
Originally posted by naredi@Jan 9 2005, 15:49
Självklart skulle jag informera sidan varför jag avslutar sammarbetet.
|
Det är bra det. Frågan föranleds av att ett av nätverken systematiskt underlåter att skicka e-post om att ett annonsprogram har upphört (oavsett vad det beror på), något som är mycket irriterande. Det är inte så att dom inte vet hur man skickar e-post och dom har tillgång till e-postadressen - så det finns bara en anledning till att man gör så.
Citat:
Det sparas ju en cookie som "heter" double och en som "heter" affiliatenetwork. Jag har inte gjort något system som kollar vilken sida som har den aktuellaste versionen. Jag vet inte ens om det går eftersom att jag inte har tillgång till de cookies som informationen lagras i.
|
Nå, men lika fullt: Inte betalar ni väl kommission åt två håll för ett och samma avslut ändå? Det händer ju inte så sällan att någon har klickat på exempelvis Strumpfabriken på en hemsida, köper inget, surfar vidare, stöter på Strumpfabriken igen och får då för sig att gå in och handla i alla fall. Då är det ju alltid bara en affiliate som får kommission för avslutet, inte betalar du båda? Borde väl fungera även om det finns två olika affiliatenätverk som mellanhand, det är ju bara ett avslut?