FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag borde kanske inte svara men jag känner att jag måste.
Nu har det verkligen gått för långt, registrera domäner som har samma namn som hjälporganisationer... Ge den till childhood för guds skull. Det här är childhoods verksamhet: "Vårt uppdrag är att arbeta för bättre levnadsförhållande för de mest utsatta och utnyttjade barnen i vår värld. Våra främsta åtaganden riktar sig mot projekt i Brasilien, Estland, Lettland, Litauen och Ryssland." Profitera på hjälporganisationers namn... Fy f-n säger jag bara :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
VIP
|
Att ens gå vidare efter att tänkt tanken att profitera på en hjälporganisation tycker jag är beklämmande. Hur tänker du, eller vad tänker du med? :blink:
Om du velat göra en bra hemsida efter att hittat ett passande namn så vore det en annan sak.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
.......
.... ... . Senast redigerad av nudie den 2010-11-21 klockan 16:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
.....
... .... .. Senast redigerad av nudie den 2010-11-21 klockan 16:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rikta den inte.. överlåt den
du har ingen använding för den ändå (inte utan att få en massa påhopp) Låt mig berätta om en liten historia.. jag har länge jobbat på ett projekt - hade namn och allt men inte köpt adressen.. När jag sen ska köpa den så visar det sig att den är tagen.. Då har en polare till mig köpt den - och ger den till mig utan ersättningskrav Varför kan du inte göra samma sak här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
....
.... .... . Senast redigerad av nudie den 2010-11-21 klockan 16:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på att den registrerades på barnens alldeles egen dag - själva julafton - och det inte är helt säkert att kontoret är fullt bemannat i mellandagarna, så kanske du inte ska ha så brått..? Det är inte så konstigt om de inte svarat på ditt/dina mail, i dessa dagar finns annat att sysselsätta sig med än att kolla mailen angående en domän...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att de sedan inte reggat .se är inte så konstigt eftersom det är en ORGanisation. Tanken från början var att (ideella?) organisationer skulle finnas under denna domän. Dessutom skulle de tvingas regga domäner överallt då det är en internationell organisation, vilket skulle bli onödigt kostsamt och rikta pengarna åt fel håll...
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
.....