Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

domainnamn.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-25, 19:59 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Hej
Jag har, i egenskap av omyndighet, ordnat ett domännamn som julklapp. Jag bad om Loopia men nu har det registrerats via domainnamn.com.

Enligt vad jag har förstått skall loopia erbjuda en händig kontrollpanel för administration av domännamnen; hos domainnamn.com hittar jag dock ingenting förutom en sida för att redigera sina personuppgifter.

Jag funderar strax på att fråga deras support, men enligt deras prislita står det angivet att de tar 29:-/månad 348 kr exkl. moms för det som kallas "koppling - domännamn". De tar även betalt för vidarebefodran av mail (är inte detta gratis hos loopia?). Riktigt dåligt tänkte jag, då jag verkligen tycker att åtminstone ompekning till en domän Bör ingå, och särskilt utan en månadskostnad. Har jag köpt en domän skall jag bannemig få hantera den hur jag vill utan en extra månadskostanad. ''

Men sedan kom jag på att jag hade läst att man kan peka om bland annat .com-domäner via vissa andra sidor än de som har registrerat det åt en (t ex som hos b-one, där vissa hade strul).

Så jag hittade nunames, där man kanske bör kunna logga in och ändra själv utan att betala 348 kr exkl moms /år. Och jag menar, även om detta mot förmodan skulle gå emot deras licensvillkor; så, de äger väl knappast domänen. Om de skulle "stänga av mig" eller liknande av någon anledning bör de väl knappast kunna begränsa min åtkomst till domännamnet?

edit:
Hm.... detta var märkligt. Enligt nunames.nu finns det inga nu-domäner förknippade med den emailadress som används hos domainnames.

Jag sökte reda på technical information (via www.nu) och tydligen är "min" domän helt registrad på domainnamn.com. Nu blir jag lite arg. Är det alltid såhär och jag har fel, eller har de gjort riktigt fel som har registrerat domännamnet på sig själva? Enligt vad jag har läst här registreras i varje fall se-domännamn alltid (oftast av seriösa registreringsföretag) på kunden! Om så är ju domainnamn ett riktigt skitföretag. :angry: Hm. Om jag skulle vilja byta så lär det ju knappast att gå, eftersom att de nog inte vill ge upp "min" domän eftersom att jag är beredd att betala för den. Så dåligt!

(domännamn. ampire.nu)
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017