FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Halloj,
Man kanske inte ska sitta vid datorn så här på självaste julafton men många gör nog som jag, bara sladdrar runt lite på nätet och inte gör speciellt viktiga saker =). På en av mina datorer som jag precis formaterat har det uppstått lite problem med nätverkskortet. Har "Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC" Det står att nätverkskabeln inte är ansluten, men det är den. I enhetshanteraren så är följande tre gul markerade med den här lilla gula ringen med ett (!) i: Ethernet-styrenhet Videostyrenhet Videostyrenhet (VGA- komaptibel) Är en AMD låda med windows XP pro. Tidigare har det fungerar perfekt men nu efter formateringen så icke. Skickan jag fick till nätverkskortet är bortslarvad... Någon som vet hur man löser detta samt var den rätta drivisen finns? God Jul! -Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.realtek.com.tw/downloads/...&Software=True
Tryck in det på CD/USB-minne/Floppy och installera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Den jag skall ha eller? Tack för hjälpen föresten! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu är klapparna och kalle klart =)
Som jag förstår det så är det ethernet-styrenhet det är problem med. Drivrutinerna till nätverkskortet är klart... Det är en gul ring med ett utropstecken (!) i. Någon som varit med om samma? Någon som har några tips måste få igång den burken också så snabbt som möjligt... -Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
ethernet-styrenhet och nätverkskort är typ samma sak
![]() Högerklicka på "Ethernet-styrenhet", välj "Egenskaper" och sedan "Uppdatera drivrutin". Om installationsprogrammet som jag länkade till lät dig välja vart filer skulle sparas, välj att välja drivrutin manuellt och ta drivisarna därifrån, annars låter du XP söka automatiskt, du kan bocka ur CD-enhet och floppy... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||