FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, har nu tittat igenom en del webbhotel och jag är inte så nöjd över vad jag sett, antingen är det lite utrymme eller lite trafik.
Vad jag behöver är trafik (det ska vara till ett företag med besökare från bla England om det gör skillnad) utrymme (kommer upp en del JPG bilder som tar lite plats) bra kostnad (jag ser helst att det inte kostar över 500-600/år) stabilitet (bra servrar i SVERIGE) Har ni något bra förslag? OBS! PHP och MySQL är en självklarhet, inget tillägg inte. Har funderat på Wopsa, ska läsa lite mer om de nu i tidigare trådar men om någon har erfarenheter är jag ivrig att höra eller andra förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror dom är bra, men bara så du vet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Mitt tips är att du kontaktar dom webbhotell som du är intresserad av och lämnar en kravspec. Dom kan säkert hjälpa dig.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag förstår inte riktigt problemet med om tjänsterna ingår eller måste köpas till. Vi erbjuder inte mySql som standard, men det kostar inte mycket att köpa till en mySqldatabas om du behöver det.
Jag tycker det är mer rättvist att man betalar för det man använder. Majoriteten av våra kunder använder inte mySql - över hälften använder inte databaser alls - är det inte då vettigare att de som vill ha mySql betalar för det? Så om totalkostnaden hamnar under 600 kr/år bör det väl inte spela någon roll?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inget krångel med att köpa till. Skulle aldrig i mitt liv köpa till en Mysql databas, isf har jag den hellre hemma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför är det krångligare att markera att man vill ha en mysqldatabas när man beställer?
Kör du den hemma och webbplatsen någon annanstans leder det förmodligen till prestandaproblem.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med om att en databas hemma knappast är en bra idé. Det finns goda skäl att ha den på samma server som hemsidan. Däremot förstår jag att det är svårt att hitta bra svenska webbhotell. Det är svårt att få en helhetsbild när priserna är uppbyggda av små avgifter för diverse tjänster, samt att många också döljer vilken bandbredd man erbjuder genom att säga att den är "obegränsad". Menar inte att alla gör detta förstås, men alldeles för många.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dock skulle jag aldrig beställa webhotel utan mysql så jag får aldrig det problemet iaf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har full förståelse för att MySQL-databas inte alltid ingår.
Hos oss ingår MySQL-databas i och för sig i priset men kunden måste beställa databasen EFTER det att deras konto skapats. Detta för att undvika tomma databaser som bara ligger och "skräpar". Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|