FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min sida, pokersidan.se, verkar ha blivit straffad av google eftersom den för några dar sen föll från 4:e till 13:e på sökordet "poker". Jag skulle tro att det beror på att jag kopierat text från en annan sajt och lagt på min. Google kan ju inte veta att jag hade tillåtelse till det.....
Frågan är nu vad jag gör åt detta. Räcker det med att ta ner de kopierade texterna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte du blir straffad. Google testar då och då nya algoritmer och då kan man åka upp eller ner ett antal placeringar. Med lite tur ändrar de snart igen så att du kommer tillbaka till de högsta placeringarna.
Kopierad text skulle möjligen kunna vara ett problem om sidorna blir så lika att Google uppfattar det som samma sida med olika urlar, då visas bara en av sidorna i sökresultatet. Jag förutsätter att du har tillåtelse att kopiera texterna, annars ska de väck av andra skäl än pga Google. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren.
Ja, det kan mycket väl stämma att det hela skedde 15:e December. Får väl helt enkelt försöka ändra om lite på sidan då... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|