FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Söker nu ett webbhotell till ett nytt projekt. Priset och specifikationer får gärna vara detsamma som Netland eller Webcows, alltså 20-30GB trafik under runt 100,-/mån. SKillnaden är att jag vill att hoteller skall erbjuda Cron Jobs, vilket de andra inte erbjuder och servern liggai Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eftersom det i Webcows Linux-konton ingår SSH-access så tycker jag du borde kunna skapa dina egna crontab-inlägg där. De borde ju ha cron installerat centralt för rotation av loggar m.m. och då borde du kunna skapa dina egna crontabs.
Detta genom att lägga dem i en fil i din hemkatalog och sedan köra något i stil med 'crontab -u anvandare /home/anvandare/mittcrontab' för att få inställningarna, för när dina jobb ska köras, inlästa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Dom flesta webbhotell har paket som normalanvändare nyttjar och som säljer bra, och dom allra flesta kan säkerligen skapa unika specialkonton för ändamål som kunden behöver.
Hör efter med ett par webbhotell du tycker är intressant och sen är det bara och vraka och välja bland dom du frågat och som kan leverera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att oderland.se tillhandahåller detta.
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodligen beror det på vad du vill ha gjort, men enklare saker bör gå att ordna. De som vill schemalägga egna applikationer på servern känns ju lite riskfyllda.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har detta både hos fsdata.se och linux.se.
Fungerar fint... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|