FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja skickade ut ett medelande till alla mina kunder typ"God jul och glöm inte bort mig"
Skickade det även till min hotmail, det hamnade i Spam mappen. Många av mina kunder har hotmail vilket gjorde mig lite orolig. Vad är det som gör att ett mail räkas som spam av hotmail? Hur ska jag göra för att detta inte ska hända nästa gång? Mailet såg ut såhär http://www.studentskiva.com/nyhetsbrev/god_jul.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många utgående länkar och en bild.
Testade att skicka det på lite olika sätt till mig själv. X-Spam-Status: No, hits=0.9 required=4.0 X-Spam-Status: No, hits=1.8 required=4.0 Det är just vårt spamfilter, hotmail verkar ha riktigt hårda filter för att klassa dedär som spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
De kanske även har byggt det så att ifall ett visst antal mail till olika mottagare inom en viss tidpunkt är exakt likadana skall dessa klassas som spam. Eftersom det finns såpass många E-post användare som kör med Hotmail så vore det rätt effektivt.
En tanke som slog mig bara. Jens
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men jag tycker inte att det gick ut till ett så stort antal, hela utskicket va 200 mail varav lite mer än hälften hotmail.
Om man skulle lagt in "Hej XXXXX" då skulle varje mail vara unikt. Skulle det fungera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur skickade du ut mailen? Via ASP/PHP eller liknande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, Microsoft Outlook
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
om jag inte minns fel har väl hotmail lite olika nivåer man kan välja på där den hårdaste är att endast tillåta mail från personer i adressboken.. vet inte vilken som är standard...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|