FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har lite ledigt i jul och jag tänkte slänga ihop en sida som behandlar roliga kundcitat, har sett engelska motsvarigheter och de är väldigt roliga ![]() dummakunder.com roligakunder.com kundcitat.com Ge gärna förslag! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kundcitat.com tycker jag låter bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
frågan är ju vad du vill åstadkomma med sidan och vilken karaktär du vill ha på den
![]() Ska det vare en ren skämtsida, så kanske "dumma kunder" kan vara bra. Vill du trycka på att kunderna är just "dumma" eller vad är du ute efter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har arbetar bl.a. inom teleförsäljning, och vi använder oss av en liten bok som vi kallar för "grodboken" där vi skriver ned roliga saker som inträffat.
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Titt som sätt stöter jag på folk som tycker "COM" är "coolare" än "SE" så jag är nyfiken på varför du vill ha "dummakunder.com" och inte "dummakunder.se" då sidan uppenbarligen riktar sig till svenskar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() grodor.com + .se är ledigt. Väldigt bra namn IMO!!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Vill man köra ett hobbyprojekt och komma undan med så minumala utgifter som möjligt, så är det ju ett vettigt alternativ till .SE. Priset är ju "bara" är 1/3 och .COM favoriseras av sökmotorer som Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
sökmotorargumentet köper jag men priset... 50 eller 200 (ja jag vet, överdrifter) ink moms per år är ju en piss i havet båda två. Nog för att man ska vara snål för att bli rik, men det finns ju gränser... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Hehe, jo men har man det bara som en liten hobby så kanske det kvittar. Tanken är väl aldrig att sälja sidan, utan mest att bara ha en sajt.
Är man t. ex student så kan 50:- vs 200:- vara en väsentlig skillnad i slutet på månaden ![]() Svenskar är vidare rätt vana att skriva/söka efter .com adresser, jag har vissa identiska ord under .com vs .se där .com får fler type-ins än .se faktiskt. Men tendensen är väl att .SE blir större och större. .Net, .ORG och BIZ är ju inte alls lika populära eller välkända bland gemene man i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|