FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej alla glada!
Blev uppringd av ett företag och gick med på att testa deras produkter. Efter ca 1 vecka ringer en säljare och ska sälja det till mig: Han säger: bla bla bla bla bla Med du tar grejerna va? Jag säger: Nej vill inte köpa in något nu innan årsskiftet då jag inte vet vad som händer sen . .. men jag är lite intresserad av en produkt. Han säger: Ok men om vi gör så att jag skicka en returfraktsedel på några av produkterna så kostar det inte så mycket för dig då och så har du kvar produkten så hör jag av mig sen. bla bla bla Jag säger då: ok . en vecka senare kommer en faktura på den produkt jag var intresserad av men INTE beställde. På grund av att jag har varit på resande fot de senaste veckorna så har jag inte haft möjlighet att ringa och prata med dem men skickade ett mail som jag inte fått svar på. Så i dag ringde jag säljaren och sa vad jag tyckte och att det var ett missförstånd, då säger han: Tyvärr hör du av dig för sent, du har 2 veckor på dig att klaga!! Va? Jag har ju inte ens beställt!!! ....... Sammanfattande då kan man då säga att jag fått faktura på en produkt som jag inte tackat JA till, som en telefonsäljare "sålt" till mig. Sen påstår han då att jag i samband med det godkännt att jag bara har 2 veckor på mig att klaga men den informationen har inte jag fått och den står inte på fakturan. Kan dom göra så här? Vad kan jag göra? Är ordentligt förbannad, tycker det är dåliga metoder alltså!! Tacksam för hjälp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det skulle va kul o veta vad det är för företag. En viktig del av WN tycker jag, är att vi varnar varrandra för oseriösa företag.
//Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
finns väll något som heter konsumentombudsman i varje kommun?
Han kan hjälpa dig med sådana problem. Slå honom en signal! EDIT: Eller det var till ditt företag? Han hjälper nog bara privatpersoner... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo jag tänkte lägga ut företagets namn som en varning men vill se hur detta löser sig först. . .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Om du vill ha hjälp har jag bra kontakter inom olika TM bolag så PM:a mig isåfall... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, du har ju distansavtalslagen.. Den gäller väl även vid denna typ av "försäljning"?
Sedan angående ljudinspelningen så måste även ditt godkännande till denna (inspelningen alltså) finnas med på bandet.. Du skall inte behöva oroa dig, det finns uppenbarligen folk här som gärna hjälper dig ... Tråkiga är väl att du får jobba lite för att inte ha gjort något.. :huh: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ska se vad jag kan göra, tack för alla svar hittils!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
//johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
En person av två räcker helt klart enligt lagen! Har du nån gång gjort bankaffärer likt affärsrådgivning eller valuta och aktiehandel per telefon, så finns du med största sannolikhet inspelad och ligger i nåt arkiv på banken nånstanns. Thomas
![]() |
Svara |
|
|