Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ägare av webbhotell på wn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-09, 07:40 #11
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Citat:
Originally posted by Davve@Dec 9 2004, 07:22
Nu la jag till längst ner ett erbjudande som kommer sedan ligga i rotation, tycker ni det passar?
Enligt mig är allt som gör att vissa syns extra blajj, går fetbort, vem det än är som syns mer.

Jag ogillar att priserna står där också, kunden ska inte välja på pris (tycker jag).
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 07:47 #12
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davves avatar

De som gör att vi kan tjäna % i deras affiliate program syns mer, och priset är ju inte allt, ibland behöver man komponenter som andra har för ett lite högre pris. Sedan planerar jag att skriva liten helhetsbedömning av varje hotell, men det kommer först när fler finns med.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 08:21 #13
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by Davve@Dec 9 2004, 07:47
De som gör att vi kan tjäna % i deras affiliate program syns mer, och priset är ju inte allt, ibland behöver man komponenter som andra har för ett lite högre pris. Sedan planerar jag att skriva liten helhetsbedömning av varje hotell, men det kommer först när fler finns med.
Kunde nästan gissa att det blev en till "webbhotellsguide som egentligen inte säger ett smack förutom att jag som äger den ska tjäna pengar"

No offense, men det finns redan för många sådana.
Oläst 2004-12-09, 08:38 #14
Davves avatar

Davves avatar

Att vi visar för våra besökare vilka möjligheter finns, och vi gör det gratis så spelar det väl ingen roll vad vi visar, skulle räcka med namn egentligen.

På dig lät det som det är fel i att tjäna pengar, du kanske kan tänka dig att jobba gratis för mig? Helt onödig kommentar...

Och vadå att vissa syns mer? de som är länkade har ett "+" bredvid sig?
Oläst 2004-12-09, 09:01 #15
Decibels avatar

Decibels avatar

Jag, personligen tycker man tappar meningen med en guide om vissa syns mer än andra, vad är då guiden till för ?
Låt hellre då alla hotell betala en femtiolapp i halvåret var och synas lika mycket.

Absolut inte fel att tjäna pengar, men man behöver inte göra det på allt, inte mjölka kronor på varenda del man har.
Det jag menade var att det redan finns många webbhotellguider som har det du har, självklart når din sajt lite andra former av besökare genom dina övriga tjänster.

Relevansen på innehållet sjunker när inriktningen är att tjäna pengar på sajterna har övertaget, mer och mer skapar sajter enbart för att tjäna pengar på dom istället för att erbjuda intressant innehåll till läsare, företaget i fråga höjs till skyn för att dom gett dig en peng i fickan, inte för att dom kanske har nåt som andra har.
Denna var inte riktad mot dig utan mer alldagligt

Jobbar gratis gör jag redan, med mina egna projekt som inte kostar en spänn, eller jag tjänar en spänn på, men det är en annan historia...

Jag vet att jag är rätt ensam om att tycka såhär, men ett forum är ett forum så jag ventilerade åsikten
Oläst 2004-12-09, 09:09 #16
Davves avatar

Davves avatar

Jag håller med dig till en viss del, men om man driver en sida som företagare så har man inte möjlighet att göra det helt gratis. Hela den sidan är ju gratis för besökaren, de slipper en massa reklam, så jag tycker att det är gratis nog som internet ser ut idag. Men för att kunna driva sidan så måste vi få några kronor från företag som finns där. Det är inte konstigare än så.
Oläst 2004-12-09, 09:26 #17
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by Decibel@Dec 9 2004, 10:01
Jag, personligen tycker man tappar meningen med en guide om vissa syns mer än andra, vad är då guiden till för ?
Låt hellre då alla hotell betala en femtiolapp i halvåret var och synas lika mycket.

Absolut inte fel att tjäna pengar, men man behöver inte göra det på allt, inte mjölka kronor på varenda del man har.
Det jag menade var att det redan finns många webbhotellguider som har det du har, självklart når din sajt lite andra former av besökare genom dina övriga tjänster.

Relevansen på innehållet sjunker när inriktningen är att tjäna pengar på sajterna har övertaget, mer och mer skapar sajter enbart för att tjäna pengar på dom istället för att erbjuda intressant innehåll till läsare, företaget i fråga höjs till skyn för att dom gett dig en peng i fickan, inte för att dom kanske har nåt som andra har.
Denna var inte riktad mot dig utan mer alldagligt

Jobbar gratis gör jag redan, med mina egna projekt som inte kostar en spänn, eller jag tjänar en spänn på, men det är en annan historia...

Jag vet att jag är rätt ensam om att tycka såhär, men ett forum är ett forum så jag ventilerade åsikten
jag håller med, men å andra sidan så måste man som konsument vara lite rationell och kritisk när man väljer att tro på reklam; man måste först och främst skilja på reklam och informationsplats tycker jag. I davve:s fall är det ju en informationsplats och tar du betalt davve för att länka till en webbhotellsajt via den plats så borde du strypas eftersom det är moraliskt fel ;-)

Istället tycker jag att man kan reservera en plats undertill för reklam (så som jag tror att du har gjort).

(allmänt) Länkar man inte till alla webbhotell man räknar upp så reagerar jag som konsument eftersom då fattar man att tipsen/infromationen man har sammanställt är inte neutralt framtagna.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 09:44 #18
Davves avatar

Davves avatar

Men titta på alla andra läksamlingsplatser och guider. Det är oftast gratis att vara med, men väljer man att synas lite extra så kostar det. Vi valde samma väg. Alla kan finnas med för 0kr, men de som ger oss möjligheten att få nån kr får synas mer. Skulle sidan haft mer trafik nu skulle vi kunna göra som nån föäreslog att ta någon slant som är fast och då länka alla. MEn nu tycker vi inte att det skulle vara så populärt.
Oläst 2004-12-10, 10:31 #19
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Personligen så skulle jag nog ta omdömen med några nypor salt om de sammanställts av någon som tjänar pengar på det de tycker om sina annonsörer.

Det är redan pinsamt tydligt hur det fungerar i IDGs tidiningar som exemeplvis Internet World. Titta vilka webbhotell som annonserar mest och vilka webbhotell som tas upp i de positiva artiklarna.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-10, 10:47 #20
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
*of topic*

Visst har du en poäng, men förstå samtidigt att det kan vara svårt att inte ge lite extra credit till bra kunder? Tyvärr slår det igenom hyffsat negativt inom branschen..

Hört talas om vissa advokatbyråer som annonserar för stora pengar i en viss affärstidning med syftet att "slippa" obekväma artiklar.. Finns väl ingen tidning som skriver negativt om en bra kund...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017