Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WebMazter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-03, 01:13 #11
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Hur var det förresten med benämningen av medlemmarna här på WN? Har för mig att man -inte- skulle använda sig av "påhittade" namn a la Luna rstorm utan ett beskrivande för verksamheten eller personnamn.
Det var ett önskemål och vi har "döpt" om massor av medlemmar redan men att få alla till att döpa om sig är väl som att försöka få tyst på en skolklass med 100 elever... Skämt å sido, kanske är dags för en uppmaning igen. Håller absolut med om att ett relevant namn är att föredra.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 05:31 #12
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Mycket flitig postare
Saints avatar

Konflikten
Kan inte låta bli att lämna en kråka och medge med andra skribenter att såna påhopp och personagrepp om enskillda medlemmar (riktade till 2 olika pertner) är totalt meningslösa och skapar bara osäkerhet hos nya (och gamla) medlemmar. Oftast löser man en tvist genom personlig kontakt med personen i fråga: ett PM funkar på alla forum där man kan be om en förklaring om man nu är missnöjd äver ett aggerande. Testa det Kristofer nästa gång så kommer du märka att liver blir lite mer avslappnat.

Nu är Krstoffer lite ung och vi har alla varit med om hur det är när hormonerna jävlas med ens personlighet innan dom sätts på plats. Gå efter den gyllene regeln: Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sätt dig tex in i den endres skor och gå igenom alla missar i situationer som kan har uppkommit för skapa en sådan konflikt som du upplevde.

Ang relevanta namn
När det gäller namn på internet så bör man knappast piska någon pga att namnet inte är "svensson". Namnet på nätet beskriver oftast personligheten man vill uppnå eller anses sig vara som tex ett varumärke. Namn är bara ett namn, det är oftast personligheten som talar för en i slutändan. Och man skall aldrig kritisera någons personlighet, inte bara av moraliska skäl men även juridiska.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 17:53 #13
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Konflikten
Kan inte låta bli att lämna en kråka och medge med andra skribenter att såna påhopp och personagrepp om enskillda medlemmar (riktade till 2 olika pertner) är totalt meningslösa och skapar bara osäkerhet hos nya (och gamla) medlemmar. Oftast löser man en tvist genom personlig kontakt med personen i fråga: ett PM funkar på alla forum där man kan be om en förklaring om man nu är missnöjd äver ett aggerande. Testa det Kristofer nästa gång så kommer du märka att liver blir lite mer avslappnat.

Nu är Krstoffer lite ung och vi har alla varit med om hur det är när hormonerna jävlas med ens personlighet innan dom sätts på plats. Gå efter den gyllene regeln: Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sätt dig tex in i den endres skor och gå igenom alla missar i situationer som kan har uppkommit för skapa en sådan konflikt som du upplevde.
Du kanske är ny, jag har inte sett dig förut. Hur som helst, personen i fråga har skrivit massor av skräpinlägg och haft tråkiga dispyter om något med moderatorer här så jag skrev det öppet mest för att de skulle se detta och för att de i sin tur skulle kunna göra något åt personen i fråga.

Själv kan jag inget göra åt saken mer än att "skvallra" om du vill kalla det så. Kändes lättare att skriva ett öppet inlägg där han kunde försvara sig själv för att utge sig för att vara någon han inte är.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 23:13 #14
Saints avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Saints avatar

Ja, jag är helt ny här på forumet. Läste förut om att just personen i fråga har några konstigheter för mig och jag kan förstå att man blir trött på vissa personen som argumenterar i alla debatter. Läste Webmazters tråd "Sen var det ju, det där med, egenreklam...." som numera är låst och jag förstår inte hur man kan kväva en åsiktsargumentation. Tyckte inte heller att hans åsikter var så vulgära att man skulle ta illa upp, hans åsikter skiljer sig inte långt ifrån mina. Den som borde redigeras i tråden där är Thomas som var väldigt oförskämd tyckte jag

Vill påpeka att jag har inte läst några andra trådar elr inlägg med Webmazters inlägg och där kanske hans åsikter var mer olämpliga.

När det gäller just hur du skulle aggerat med WebMazter i detta fall så var det inte tänkt från min sida att du skulle skvallra utan lösa konflikten. Dvs först ta upp det med Webmazter och om det inte fungerade så vänder du dig till admin. Det är oftast en smidigare väg att gå. Vill du däremot diskutera medlemmarnas aggerande etc så är den offentliga vägen att föredra men då bör man utelämna specifika namn och exempel då det klassas som personagrepp. Enkel: skiljs sakfråga från personen.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-07, 23:29 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Citat:
hans åsikter skiljer sig inte långt ifrån mina
Oroväckande, vet inte riktigt hur man skall tolka det, kommer min PM box vara full med klagomål och moderatorforumet aktivt som attan närmaste veckan då?

Citat:
Originally posted by Saint@Dec 7 2004, 23:13
Dvs först ta upp det med Webmazter och om det inte fungerade så vänder du dig till admin.
Förutsätt inte att detta inte redan är gjort.

Citat:
utelämna specifika namn
Ett fjortis nick, med en gratismail och ett företag som dementerar hans medverkan, är väl inte att nämna namn.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-08, 04:53 #16
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hej!
Det handlar väl inte om huruvida en medlem får anses olämplig eller ej, utan mer om att ta upp detta i en allmän tråd. Det finns säkert fler trådar här som inte vi vanliga medlemmar kan läsa och där moderatorerna kan diskutera saker kring regelverk, drift..mm. Här kan en intern diskusson pågå och eventuella åtgärder beslutas.... Att moderatorerna har mycket att göra köper jag inte. Sådant hämmar utvecklingen såvida man inte kan effektivisera administrationen. Kanske måste fler resurser tillsättas? Lämpliga moderatorer? Bättre/hårdare regler? Ändra förfarandet vad gäller löpande uppdatering av profilerna?

Kul med ambitiösa människor, men lämna driften och ansvaret där den hör hemma.. Tips och hjälp emotses säkert tacksamt av ansvariga, men sköt det snyggt. Denna tråd ger i alla fall mig intrycket att nivån sänks...

Om en person får anses olämplig (kanske efter antal varningar?) så finns det väl inte så mycket att göra? Frågan är var gränsen går?..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017