FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle vilja publicera nyhetsrubriker från IDG och Aftonbladet. Då de dessvärre inte erbjuda några RSS-feeds tänkte jag att man likt flera andra sidor kunde scanna av sidorna efter specifik information, dvs rubriker och länkar till artiklarna. Problemet i hur man ska göra det kvarstår dock. Det enda jag vet är hur man läser in en hel hemsida, men inte hur man tar ut information.
Helst vill jag tillverka det i ASP.NET. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
IDG har en RSS-feed som du kan plocka direkt och för att läsa ut specifik information ur större strängar brukar det vara enklast och ibland nästan nödvändigt att använda reguljära uttryck (eng. regular expressions).
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittade nu IDGs RSS-feeds (idg.se/mobilit). Har kollat lite på det där med regexp, men bara att det blir så himla krånliga sådana. Men om det är det enda sättet så får det väl gå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bra att ni påminde mig att göra alternerande htmlkod på viktiga sidor i mitt senaste projekt... =P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Gjorde för ett tag sen ett php script som gör precis vad det du pratar om
![]() Scriptet kördes för sig och la in alla rubriker i en databas... Om du ska hämta dom "live" när sidan laddas kommer sidan att ladda väldigt långsamt.. Därför kör man det för sig själv och hämtar bara ur databasen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ASP.NET: sätt datasource till xml-feeden
Det blir precis samma sak som att hämta från en databas. |
||