Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökmotorpositioneringsföretag?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-30, 03:21 #21
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Jag tycker det är bortkastad tid att skriva en sida med text ingen söker efter. En sökning per månad är liksom inte tillräckligt. Om du skall göra affärer med din webbsida så söker du MER relevant trafik med din hemsida. Din hemsida är ju din butik.

För att köra vidare på dina gurkor och allt bra man kan gära med dem

I stället för att bli etta busenkelt med slanggurka så kanske man skall fokusera på att bli etta på andra grönsaker? Kanske det finns grönsaker som har avsevärt fler sökningar än gurkor? Kanske ordet grönsaker i sig vore en bra start och större utmaning? Det finns säkert massor av andra relaterade sök termer för att få relevant trafik än andra grönsaker, men dem får du lista ut själv

I vilket fall, har du tid att analysera så är det inte så svårt. Jag tror dock att om alla sysslar med vad de är bäst på, och i stället byter, köper, eller säljer tjänster av varandra, då får vi mer tid över för annat.

Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 10:35 #22
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Citat:
Jag tycker det är bortkastad tid att skriva en sida med text ingen söker efter.
Det tycker jag med! Jag tyckte just att jag skrev att man ska välja sökord/fraser med hög efterfrågan och liten tillgång.

För tydlighetens skull; här är ett exempel:

Sökord 1 har 10 000 sökningar per månad. 1 000 000 sidor erbjuder info om detta sökord.

Sökord 2 har också 10 000 sökningar per månad men bara 5000 sidor erbjuder info om detta sökord.

I det här fallet är sökord 1 och 2 likartade så i båda fallen blir trafiken relevant. Vad väljer du? Mycket konkurrens eller lite konkurrens?

Man kan ta reda på all denna information manuellt vilket jag gjort för min nuvarande sajt
men för min nästa sajt ska jag definitivt skaffa verktyg så att jag kan automatisera det hela.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 10:55 #23
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Jag förstod vad du menade. Jag försöker bara bidra lite, vad är annars vitsen med ett forum som detta, om vi bara skall slå oss för bröstet och skrika hur bra vi är?

Jag menade bara att när du nichar från gurka till slang gurka så är det naturligt att det är färre träffar oxå. Så i stället för välldigt besläktande sökningar, kanske man skulle kliva ur boxen något. Detta arbete bör skötas automatiskt det håller jag med om, annars är det lätt att man inte löper hela linan, utan fokuserar bara på det självklara. Du bör snabbt kunna skapa fram en lista på 50 alternativa sök kombinationer, och sedan rangorda dem efter de klientel du angav.

Jag ber om ursäkt om jag ofredat dej på något vis!

/ Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 17:59 #24
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Citat:
Jag ber om ursäkt om jag ofredat dej på något vis!
Ingen fara alls!

Visst är det färre människor som söker på mer nichade sökord, men det finns också en liten nackdel med att använda generella sökord. Anta att man väljer ordet "grönsak" och lyckas ranka högt på det ordet. Av alla som söker på det ordet kommer det vara en del som kanske vill veta hur man tillagar grönsaker, andra kanske vill veta hur man odlar dem m.m. Om jag då har skrivit om grossister som handlar med grönsaker så är ju inte det intressant för den matlagningsintresserade resp. odlingsintresserade.

Citat:
Så i stället för välldigt besläktande sökningar, kanske man skulle kliva ur boxen något.
Självklart! Givetvis bör man hitta sökord som kanske inte är lika relaterade till varandra som "gurka" och "slanggurka" men man bör nog ändå hålla sig till sin nich t.ex. "trädgård", "beskärning" och "rosor". Däremot bör man nog inte ha "olympiska spel" och "inredning" på samma sajt.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 13:01 #25
echos avatar
echo echo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 64
echo echo är inte uppkopplad
Medlem
echos avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 64
Citat:
Originally posted by magiana@Nov 30 2004, 11:35
Citat:
Jag tycker det är bortkastad tid att skriva en sida med text ingen söker efter.
Det tycker jag med! Jag tyckte just att jag skrev att man ska välja sökord/fraser med hög efterfrågan och liten tillgång.

För tydlighetens skull; här är ett exempel:

Sökord 1 har 10 000 sökningar per månad. 1 000 000 sidor erbjuder info om detta sökord.

Sökord 2 har också 10 000 sökningar per månad men bara 5000 sidor erbjuder info om detta sökord.

I det här fallet är sökord 1 och 2 likartade så i båda fallen blir trafiken relevant. Vad väljer du? Mycket konkurrens eller lite konkurrens?

Man kan ta reda på all denna information manuellt vilket jag gjort för min nuvarande sajt
men för min nästa sajt ska jag definitivt skaffa verktyg så att jag kan automatisera det hela.
hej

Detta kallas Keyword Effectiveness Index (KEI). Läs mer på:

wordtracker.com/help/keihelp.html

Hälsningar Jonas
echo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017