FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt ärligt så låter det som att du bör se dig om efter ett nytt hotell. Hör av dig till andra och beskriv dina behov, du behöver inte nämna att din nuvarande leverantör inte uppfyller dina krav, detta är underförstått.
Kolla om de kan uppfylla kraven och till vilket pris. Därefter bör du också göra en sökning efter den presumtiva leverantören på cint.se för att se andras erfarenheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Mvh. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är ingen som sitter på några bra argument jag kan ta fram när jag pratar med dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det känns som om du borde fråga vad som är problemet först? är det så att mailgenereringen tar massor CPU eller är det deras mailserver som tar massor av CPU. 1000 mail/dygn är ju ingenting så det måste ju vara något annat som stör.
Först när man vet vad som stör kan man ju argumentera mot det. Det enda generella argumentet är "låt mig köra eller jag byter leverantör". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag såg två väldigt tolkningsbara punkter i deras avtal: Punkt 8: Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För mig låter detta ganska störande för både webbserver och databasserver. Om ett skript startar som skall köra 1200 loopar med minst lika många databasanrop, kanske flera per loop, så blir det en kanska kraftig belastning i mitt tycke.
Men det borde gå att lösa genom att se till att t.ex. bara köra en loop i taget vid varje anrop av skriptet. Ett kronjob skulle sedan kunna anropa skriptet med lämpligt mellanrum. Det skulle även gå att köra skriptet på en tid då det är låg belastning på servern. Det skulle även kunna gå att köra skriptet på en annan dator, där det först produceras alla mailen, för att sedan skicka iväg dem från webbservern eller genom någon mailserver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Att skicka på natten är inte heller ett alternativ då denna tjänst bygger på snabba nyheter. Som sagt, det man skulle kunna göra är att lägga in en paus i slutet på varje loop. Lutar nog åt att jag tittar efter en annan leverantör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|