FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
VIP
|
Reggade några trevliga .CN domäner idag; flatscreen.cn, homecinema.cn och lcdmonitor.cn
Priserna för registrering har sjunkit kraftigt och marknaden är nu avreglerad, samtidigt som jag bedömmer att den har stor potential. Många amerikanska och europeiska företag har ju valt att lägga produktionen där, en trend som bara lär fortsätta. Läste för övrigt att c:a 800-850 000 .CN domäner har registrerats. Hittade http://www.cnnames.net vilka "bara" tar $25.95. Då kan du kan själv ändra dns osv utan att behöva betala extra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vete fan hur det funkar egentligen, verkar som många fortfarande vill ha com.cn iaf deras företag ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
jag tror att det naturliga blir den korta varianten (.CN) med tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror jag med, men man vet aldrig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
Kollade lite mer på Sedo idag och det finns klart mest .CN domäner. .com.cn kanske var den "gamla" TLD'n eller så är det en alternativ beteckning? Vore intressant att höra om det är någon som känner till det här med kinadomäner mer?
Tror för övrigt att man kan göra riktigt bra affärer här, men man får säkert vänta en 3-5 år innan massan börjar värdera upp kinadomäner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så, nu ska jag ställa en riktigt korkad fråga... För jag har verkligen försökt inse svaret själv, men det går inte...
Hur skall man kunna göra ett "klipp" på CN-domäner om man inte börjar rikta in sig på den kinesiska marknaden? Om jag vill veta något om "rodel" så lär jag ju testa "rodel.se" elelr möjligen "rodel.com". Jag lär ju ALDRIG tänka "det finns säkert någon som skrivit något om svensk rodel på "rodel.cn"? Detsamma borde gälla alla nationaliteter utan att jag antar för mycket. En tysk chansar på DE och inte CN. Toppdomäner med betydelse (som NU eller TM) är en helt annan sak, men CN... Eller bygger ni hela "klippet" på att volvo någon gång i framtiden ska köpa "volvo.cn" dyrt av er? Eller att kineserna ska bli mer företagsamma och vilja köpa "webcafe.cn" från er? Exakt hur hade ni tänkt er att CN skulle bli ett "klipp"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
I Kina bor det knappt 1.3 miljarder människor och landets ekonomi är på kraftig framfart, detta innebär att internetmarknaden framöver möjligen kan bli runt 4 ggr större än exempelvis USA där det bor knappt 300 miljoner. En marknad som kan bli över 144 gånger större än Sverige skall man inte förakta ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Även om marknaden är större så är de nog inte många som har tillgång till tekniken. Om du reggar demokrati.cn eller usa.cn kommer polisen och tar dig då, Deras internet har väl max censur
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|