Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

snillrika och väldigt bra logotyper

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-01, 04:18 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Jag har en väldigt egendomlig stil har jag märkt och hade precis konstaterat att logo'n som finns i mitt huvud aldrig kommer blir verklighet så stöter jag på en kille som gör denna åt mej medans vi pratar på ICQ och jag beskriver vad jag vill ha.

Fantastiskt!

Nu kanske denna inte gillas av så många men till saken hör att jag har skickat länkar på vad jag gjort själv tidigare när jag försökt, länkar till p6.com och min egen testversion av qu logon som finns i denna tråd, denna kille gjorde vad kunden vill ha kan man säga, det ni ser ovan är ett utkast, i slutet på veckan kommer logon som han skall lägga lite tid på!

Färglös kan tyckas men jag verkar vara en färglös kille, och dessutom gillar att läsa text på sidor i denna färgsättning, sedan kan man ju färgsätta denna logo i alla mäjliga olika varianter färgerna som finns just nu utesluter ju ingen annan om man säger så haha.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 10:52 #22
anders.n anders.n är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
anders.n anders.n är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Den ser rätt bra ut, kan dock eventuellt vara jobbig om man skulle vilja ha den i brevhuvud, i datorprogram eller liknande.. (hur liten kan man få den? kanske även ha en simplare variant med bara QU och ram, och mindre fancy?)

(glöm inte att fixa typon i loggan bara )

Surelogos exempel verkar väldigt simpla om man jämför med thelogocompany. Även om man slutligen förmodligen vill ha en "anpassad" logga som har något med verksamheten att göra, eller något som liknar det man tänkt sig innan...
anders.n är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 12:41 #23
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
kanske även ha en simplare variant med bara QU och ram, och mindre fancy?
Jepp känns som det funkar att bryta ut Q & U som jag gjort på tv.nu

Citat:
(glöm inte att fixa typon i loggan bara )
Undra om inte det är jag som skrivit fel, måste maila ... hehe

Citat:
Surelogos exempel verkar väldigt simpla om man jämför med thelogocompany. Även om man slutligen förmodligen vill ha en "anpassad" logga som har något med verksamheten att göra, eller något som liknar det man tänkt sig innan...
Fick samma känsla, thelogocompany går ut som vinnare där i mina ögon, priset var som jag även skrev mycket mindre!

Thomas
Oläst 2004-12-01, 15:05 #24
Syversens avatar
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem
Syversens avatar

Får du en logga för 50$ hos thelogocompany som du har fulla rättigheter till? Det är ju isf löjligt billigt. Det är ju mindre än de flesta här fakturerar per timme skulle jag tro, samtidigt som de flesta säkerligen lägger klart mer än en timme på att ta fram logotyper. Det lägger vi i bra-o-ha-listan =)
Syversen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 15:47 #25
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Den 3:e från thelogocompany, alltså den till höger i andra raden är klart bäst. Bra balans, lugna färger. Kräver dock en sida/grafisk profil som verkligen går i samma tecken.

Keep it simple om det gäller en företagslogotyp. Gäller det en logotyp till en webtjänst så kan du gärna sparka loss med lite mer färgglada 3d-alster.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 17:48 #26
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
www.thelogocreator.com - kan vara 'nuftigt att ha till hands ibland om man vill leka själv. Sen tror jag att det finns en del "proffs" som använder detta i grunden och sedan "kryddar lite"....
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 18:19 #27
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare
Eazts avatar

Citat:
Originally posted by Thomas@Dec 1 2004, 05:18
Jag har en väldigt egendomlig stil har jag märkt och hade precis konstaterat att logo'n som finns i mitt huvud aldrig kommer blir verklighet så stöter jag på en kille som gör denna åt mej medans vi pratar på ICQ och jag beskriver vad jag vill ha.

Fantastiskt!

Nu kanske denna inte gillas av så många men till saken hör att jag har skickat länkar på vad jag gjort själv tidigare när jag försökt, länkar till p6.com och min egen testversion av qu logon som finns i denna tråd, denna kille gjorde vad kunden vill ha kan man säga, det ni ser ovan är ett utkast, i slutet på veckan kommer logon som han skall lägga lite tid på!

Färglös kan tyckas men jag verkar vara en färglös kille, och dessutom gillar att läsa text på sidor i denna färgsättning, sedan kan man ju färgsätta denna logo i alla mäjliga olika varianter färgerna som finns just nu utesluter ju ingen annan om man säger så haha.

Thomas
Det kanske skulle vara snyggt att testa att färglägga texten "Quality Unlimited" med t.ex. blått eller rött.

Men jag måste säga att de där två loggorna båda är oerhört snygga!
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-01, 18:35 #28
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Dec 1 2004, 16:47
Keep it simple om det gäller en företagslogotyp. Gäller det en logotyp till en webtjänst så kan du gärna sparka loss med lite mer färgglada 3d-alster.
Precis, 99.999% av exponeringar av denna logo kommer vara på internet, resterade 0.001% kommer vara på fakturor

jag trivs inte med att mitt unga flexibla internetföretag har en oflexibel logo likt stenaline eller volvo, fonten på QU utgör varumärket, sedan kan man göra precis vad man vill med den logon är den samma ändå.

Exempel:

Samma logo olika färger och passar i andra sammanhang.

Thomas
Oläst 2004-12-01, 19:51 #29
Eazts avatar
Flitig postare

Flitig postare
Eazts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Precis, 99.999% av exponeringar av denna logo kommer vara på internet, resterade 0.001% kommer vara på fakturor

jag trivs inte med att mitt unga flexibla internetföretag har en oflexibel logo likt stenaline eller volvo, fonten på QU utgör varumärket, sedan kan man göra precis vad man vill med den logon är den samma ändå.

Exempel:

Samma logo olika färger och passar i andra sammanhang.

Thomas
Smart och snyggt!

Det går ju (som du skriver) mycket bra att ändra färgerna på loggan, det går ju dels att byta hela färgtemat (som du gjordet - grått till blått) eller att bara byta delar av den.

Och sen är den lilla "QU.com-loggan" som bland annat finns på tv.nu ju väldigt snygg. Om jag inte missminner mig finns den även på inloggningen för vip.tv.nu.. Smart och enkelt att ha på t.ex. en faktura om du inte vill ha hela 3D-loggan där.
Oläst 2004-12-10, 14:15 #30
Eazts avatar
Flitig postare

Flitig postare
Eazts avatar

Nu verkar den nya loggan vara uppe på QU.com, den är verkligen skitsnygg! Utan tvekan en av de snyggaste loggorna jag har sett!

Titta in där nu så ser ni vad jag menar
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017