FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har alla mina domäner på namecheap.com. Tänker inte flytta dem. Så det jag behöver är alltså:
1. Peka domänerna mot ett webbhotell som har stöd för wildcards. eller 2. Pekar domänerna mot Zoneedit som i sin tur pekar mot ett webbhotell där mitt konto har en statisk dedikerad IP-adress. Och jag antar att dns-grejerna jag behöver (wildcards, ect) inte finns till namecheap.com!? Rätta mig om jag har fel! Icke att förglömma: - Givetvis kontaktar jag dig Tobias om jag behöver en sms tjänst. - Syftet ÄR välgörenhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad ska du ha för domäner ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
6 oseriösa domäner(flygande-apor.com, hallonsaft.info, m.fl) 2 st 3-siffroga förkortningar. (något i still med; cjb.net eller v5v.com...) 2 seriösa domäner. (något i stil med webb.se & info.se...) btw: Går du på it gymnasiet södertörn eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att skriva en egen tjänst för gratis sub-domännamn är mycket simpelt och ger ju klart bäst utvecklingsmöjligheter.
Citat:
Marknaden för denna typer av tjänster verkar något mättad eftersom det redan idag finns väldigt många gratis-tjänster som erbjuder det. Ska man sedan försöka tjäna pengar på tjänsten genom att visa reklam tappar man snabbt 'alla' kunder eftersom andra tjänster som inte visar reklam då är mer lockande för besökarna.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte bara meddela att allt har löst sig. Har numera en server med stöd för wildcards. Första versionen av tjänsten borde snart vara online.
*glad* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() själv har jag mer eller mindre insett att det är en olönsam "marknad" att dela ut fria subdomäner, som genererar mer utgifter än inkomster. har du några bra subdomäner då? tror det handlar ganska mycket om det. själv har jag dock inte kommit mig för att lägga till andra än 3W.se och user.se och det gör ju att det inte direkt är rusning. iofs så spelar nog min illvilja till att satsa på design och utseende också in.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
EDIT: Du kan få marcuss.spamma-mig.net om du vill!? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
har du tänkt ha ljudet som finns på http://spamma-mig.net för alla som använder subdomänerna också eller? ![]()
![]() |
![]() |
Svara |
|
|