FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tänkte registrera en domän jag intresserat mig för. Den hittade ingen data i NIC-SE's WHOIS så jag gjorde en registrering men detta fick ombudet jag valde som svar från NIC-SE den 5:e September.
Citat:
Men... namnet blev dock registrerat av någon med vad jag tror är en tidsmaskin den 22:a September. Väldigt trist att NIC-SE själva inte har koll. Det stod ju dessutom inte något datum då den blir tillgänglig på WHOIS:en under 3 månadersperioden den är spärrad.. So what could you do ?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Riktigt tråkig!
Jag skulle inte gett mej, ring till dom imorgon! Thomas
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
90 dagar != 3 månader... kan det vara så att NIC-SE inte själva vet hur de räknar dagarna?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Det verkar inte bättre. 23 Juni +90 dagar = 21:a September. Innebär då att den går att registrera den 22:a September precis som de andra gjort.
Men 23 Juli + 3månader är däremot 23:e September. Är det 90 dagar får dom allt skriva 90 dagar och korrekt datum och inte 3 månader och räkna på det. Det förstår väl dom att datumet är viktigt och att dom inte kan räkna på en "höft sådär". Jag ser inget hopp men ska iallafall ringa dit och fråga varför dom är kass.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Silon reggar du samma domän som mig ?! Skickade igår in en ansökan...och den kan inte gå igenom..än.... det avregistrerades i juni oxå.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Give us the two first letters!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Det här fick jag som svar från nic-se idag... skickade mail i förgår. Ringde dessutom igår då ville dom bara att jag skulle maila.
Citat:
![]() Den jag talat om i den här tråden fanns redan med i deras whois den 23:e då den blev registrerad av en annan. En annan har jag redan nämnt för dig. hehe.. 6 tecken, en börjar på f en börjar på s. Resten kan vi ta priv. Hur som helst vill jag bara avsluta med att säga att den som satt i NIC-SE supporten var en klantskalle!
![]() |
Svara |
|
|