Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Godkännande av medlemmar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-08, 11:26 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Inte meningen att tjata och gnälla, men... Medlemmar som
MittAnvändarnamn borde väl ändå inte kunna ramla igenom registreringsprocessen?

Citat:
Adress till webbsida WWW.WWW.SE
Besökarantal +
Kort beskrivning om din verksamhet på internet. blandat
Sänder ju ut otroligt oseriösa signaler... Skulle jag sett en sådan användare här på WN innan jag registrerade mig skulle jag nog inte överhuvudtaget orkat registrera mig.
Gammal 2004-12-08, 12:04 #12
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Mycket flitig postare
Saints avatar

det fina med forum är att man inte behöver blanda sig i debatter elr svara på frågor om man inte känner för det. Oseriösa inlägg/medlemmar får sällan seriösa svar på sina ställda frågor... efter ett tag brukar dom fatta själv var felet är.

Jag väntade själv 3 dagar innan jag blev godkänd, fattade inte varför det dröjde då jag såg att moderatorerna var online. Mail jag skickade till info@.. besvarades inte. Tog därmed kontakt med nån av admins via ICQ och så blev jag godkänd på klicken. Hade jag vetat om att det finns ett annat svenskt forum för webbmasters så hade jag nog inte återkommit hit efter de 24 timmarna som gick efter att jag registrerat mig.

information borde finnas vid registreringssidan om att godkännandefunktionen är tillfälligt ur funktion om nu så är fallet.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-12-08, 12:25 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Saint@Dec 8 2004, 12:04
det fina med forum är att man inte behöver blanda sig i debatter elr svara på frågor om man inte känner för det. Oseriösa inlägg/medlemmar får sällan seriösa svar på sina ställda frågor... efter ett tag brukar dom fatta själv var felet är.

Jag väntade själv 3 dagar innan jag blev godkänd, fattade inte varför det dröjde då jag såg att moderatorerna var online. Mail jag skickade till info@.. besvarades inte. Tog därmed kontakt med nån av admins via ICQ och så blev jag godkänd på klicken. Hade jag vetat om att det finns ett annat svenskt forum för webbmasters så hade jag nog inte återkommit hit efter de 24 timmarna som gick efter att jag registrerat mig.

information borde finnas vid registreringssidan om att godkännandefunktionen är tillfälligt ur funktion om nu så är fallet.
Bra förslag i ditt inlägg, men detta speglar väl ändå den belastning som tycks ligga på moderatorerna. Någon form av avstämmning/bekräftelse bör ju skickas den som ansöker om medlemskap, men detta kan ju också vara tidsödande och då lågprioriterat...

Skulle gärna vilja höra något från moderatorn kring detta.. Vi kanske inte har med saken att göra men uppenbarligen föreligger det ett visst missnöjje bland medlemmarna då "obehöriga" verkar kunna tjata sig in..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-12-08, 12:37 #14
Saints avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Saints avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Ursprungligen postat av Saint

Bra förslag i ditt inlägg, men detta speglar väl ändå den belastning som tycks ligga på moderatorerna. Någon form av avstämmning/bekräftelse bör ju skickas den som ansöker om medlemskap, men detta kan ju också vara tidsödande och då lågprioriterat... [...]
Jag känner inte till detta forum "Invision Power Board" men det skulle förvåna mig om det inte finns redan en funktion som skickar ut bekräftälse automatiskt vid registrering och i den kan man ju bifoga lite info.

Annars så tycker jag att det borde finnas en "gäst-avdelning" då folk som väntar på bli godkända kunde ställa sina frågor om dom nu har några. förmodar att många här som skapade sina konton bara registrerade sig för att få möjligtvis en fråga besvarad för att sedan aldrig återkomma mer -- detta kan ju leda till mindre efterfrågningar på medlemskap. okej att det lär forsa in spam emellanåt men å andra sidan är det inte hela världen att man har fler som moderar en sådan avdelning.
Gammal 2004-12-08, 12:41 #15
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Saint@Dec 8 2004, 12:37

Jag känner inte till detta forum "Invision Power Board" men det skulle förvåna mig om det inte finns redan en funktion som skickar ut bekräftälse automatiskt vid registrering och i den kan man ju bifoga lite info.
Hmm, har för mig att det finns en sådan funktion. Har själv tillgång till systemet och testade :huh: ..
Gammal 2004-12-08, 12:47 #16
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

De har ju sagt att en ny godkännande-funktion är på gång så det är kanske lite dumt att lägga energi på något annat. Iofs så kan man väl möjligen lägga lite tid på att informera om läget, men det jag opponerar mig emot är ju främst att acceptansnivån verkar sjunkit så drastiskt under tiden det utvecklas. Seriositeten ifrågasätts ju inte endast hos den som har namnet utan då även hos övriga medlemmar eftersom varje medlem ger en viss inverkan på forumets helthetsintryck.
Gammal 2004-12-08, 13:18 #17
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Que!!
Ser jag vad min dators klocka är samt mitt IP-nummer i din avatar?? :huh: :blink:
Gammal 2004-12-08, 13:23 #18
Saints avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Saints avatar

Citat:
Originally posted by Storen@Dec 8 2004, 14:18
Que!!
Ser jag vad min dators klocka är samt mitt IP-nummer i din avatar?? :huh: :blink:
haha, märkte oxå det förr. trodde först att han bodde i mitt hus (har ett speciellt IP#) och tänkte kontakta honom men sen glömde jag bort det. men nu så vet jag svaret... tufft script
Gammal 2004-12-08, 14:15 #19
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Jag vill bara förtydliga en sak: Moderatorerna kan inte godkänna nya medlemmar. Det kan bara admins göra, och sådana har vi inte så många.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-12-08, 14:28 #20
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Vi gjorde om godkänningsfunktionen för våran egen skull så det går fortfare att godkänna medlemmar. Ibland tar det 0 dagar ibland tar det 3 dagar, men det tar inte 30 minuter av vår egen arbetstid/fritid längre.

Ang. att ha en gästavdelning för de som bara vill få sin fråga besvarad, hur många här vill sitta och bjuda på sin kunskap utan att få något tillbaka? Just för att det tar 1 dag att bli registrerad svalnar dessa ansökare av, de hittar kanske sitt svar på annat vis eller likn, dom som gillar forumet i helhet fortsätter läsa & posta.

Som Helena säger är det endast Admins som godkänner. 2 stycken av oss brukar kolla & godkänna.

För att bli godkänd idag krävs en kommersiell/annan typ av intressant sida eller jobbtitel & en beskrivning/profil som man ser det är lagt lite energi på.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017