FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Vet någon hur jag kollar vad jag har för ljudkort på datorn?
Jag har letat och letat men inte hittat nått. MVH Niklas |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Öppna och läs på kortet eller kolla på kvittot. Ljudkort är ofta inbyggda på moderkortet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Högerklicka på "Den här datorn" och välj Egenskaper. Under fliken "Maskinvara" hittar du en knapp (i mitten) som heter "Enhetshanteraren". Där hittar du all maskinvara på din dator... För Linux: Skriv "lspci" i konsollen. Vill du ha mer info skriver du "lspci -v" eller "lspci -vv". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
+ Audio Codecs + Legacy Audio Drivers + Legacy Video Capture Drivers + Media Control Devices + MPU-401 Compatible MIDI Device + Standard Game Port + Video Codecs MVH Niklas |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Codecs används för att koda eller avkoda musik eller video på din dator, så dessa har ingenting direkt att göra med ljudkortet.
Standard Game Port - Porten på ljudkortet för joysticks (glädjapinnar är Mats område... :unsure: ) MPU-401 Compatible MIDI Device - Har, som du ser, med MIDI att göra. Tror detta är hårdvara som sitter på ljudkortet för att hantera just detta. (MPU - Multimedia Processing Unit kanske?) Slutligen... Under Legacy Audio Drivers eller Media Control Devices tror jag du kan hitta vad du har för ljudkort. Kör inte Windows själv så det är svårt att kolla... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
okej, jag håller på att ladda hem ett program nu, Everest... Tror att det ska funka och titta med.
/Niklas |
||
![]() |
Svara |
|
|