FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kommer att lansera en sajt som gör det möjligt för hemma snickrare(naturligvis även proffesionella) att sälja sin design via sajten.
Kommer till en början vara en nerbantad version av det hela eftersom jag betalar för kodningen av sidan vill jag först se om det finns något sug till en sådan sida. De kommer till att finnas 3 st kategorier. Enkel, medium och avancerade. Det kommer till att finnas 2 st försäljningsalt. 1. Man köper en kopia av designen. (om tidigare kopier sålts kommer detta till att vara utskrivet) 2. Man köper fulla rättigheter. Objektet kommer då tas bort från sidan. (detta var bara en snabb intrudoktion av sidan för att ge er en bild) Annonsering kommer till att ske i Dagens Industri. Samt 2 eller 3 mindre sidor på nätet som har ca 2000 besökare/dag. Undrar vad ni tror om idén? Mvh Emiljon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
du menar en svensk templatemonster.com ?
finns säkert intresse för det hela - hur mycket vet jag dock inte |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, precis.
Fast till en början som sagt en bantad verision. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja
Jag köper ganska ofta färdiga designer till mina projekt och oftast genom templatemonster. För nån månad sedan hade jag några timmar över och slängde ihop denna sidan som bygger på ett script som jag hittade. webdesignmallar.com Har iof inte gjort mkt mer med den förutom att jag köper alla mina egna designer därifrån och får på så sätt 30-40% rabatt. :P //Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag trycker att det är en lysande idé. Eftersom jag själv inte är någon designer, så vill jag gärna köpa design. Templatemonster.com har till stor del bara amerikanskt designmönster och det faller inte mig i smaken. Så en sida med ett svenskt synsätt på design skulle vara utmärkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Förhoppningsvis kommer sajten att vara klar vid nästa veckas slut, men sen är jag ju väldigt beroende av att designers hugger på idéen och vill lägga upp sina verk på sidan. Har redan varit i kontakt med några och de verkar som de är på.
Mvh Emiljon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag sysslar väldigt mkt med design för webben... vilka priser har du tänkt att ha på de avancerade designerna (TM tar mellan 15 och 60 tkr för sina)? ska de ha flash- element? ska devar a kodade i html, xhtll, med tabeller, inga tabeller osv... känns som om det är många obesvarade frågor här...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är som så att det är skaparen till sajten som själv får bestämma vilket pris han/hon vill ha.
Jag tar bara ett arvorde för att jag förmedlar tjänsten. Naturligtvis har jag rätten till att neka en design att komma upp om jag anser den är för "dålig" för dyr osv. Vi sitter och knopar lite på de olika definitionerna av sidor. Vi hade som tanke att det skulle vara Enkel Medium, avancerad, funderar att ändra det till Enkel, Avancerad och mycket avancerad. Självklart eftersträvar vi att få så hög kvalitet på våra designers som läger ut sina objekt. Men kom gärna med förslag hur vi kan definiera de olika kategorierna så vi får en så bra sida som möjligt. Mvh Emiljon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Titta på hur template-monster lagt upp det..
Ha en hel del kategorier/teman och när då en godkänd designer lägger upp sitt alster så får han kryssa i de kategorier som matchar hans design. Och för att garantera kvalitén så kan du ju ha det så enkelt som att man måste ansöka för att bli designer - och i ansökan skicka med iaf 2 alster. Jag tycker du har bra grepp hur du ska lösa det hela än så länge faktiskt. väldigt spänd på att få se en lansering av den här sidan och så fort den är uppe så ska jag genast tipsa de jag känner om den |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad skulle priserna ligga på?
Bestämmer man dom själv? |
||