FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ska sälja tomrum i rymden tror jag..
Tänkte speciellt inrikta mig på tomrum som befinner sig runt omkring stjärnor - så kan de som köpt av mig sen livnära sig på hyra från de som köpt stjärnor? Och det där med månen... jag och min fru gick och pratade om månen och mars häromdagen.. vi har teknologin idag att bygga stationer på båda ställena.. vad händer den dag vi faktiskt gör det och all mark är uppköpt? man kan t.ex köpa mark på Venus.. (om man kan lite om Venus så skulle man nog tänka efter först... det är ganska varmt där..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Det skrämmande är väl inte att folk verkar tjäna pengar på att sälja tomter, stjärnor och allt vad det nu är. Det skrämmande är ju att folk köper skiten. Hur naiv får man bli. |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg en intervju med en kille som var VD på ett företag som säljer måntomter. Jag minns inte detaljerna men för länge sen slank någon ansökan till de amerikanska myndigheterna igenom från företaget att få rättighet att sälja måntomter. Det godkändes alltså av amerikanska myndigheter så enligt honom kan inte vem som helst göra det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Guest
|
Så USA bestämmer över månen. Det är ett fantastiskt land...
|
||
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har läst nånstans att man kommit överens internationellt (genom FN?) att inget land skulle kunna "bestämma" över rymden och planeterna. Dett avr det en smart man som lusläste och insåg att han inte är ett land och kunde på så sätt "köpa/registrera rättigheterna" till bl.a. månen.... Letar man så kan man säkert hitta mera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har dom börjat med tvreklam oxå <_<
|