FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har ett problem som jag inte blir klok på och det är dom automatiska mejl som skickas från Lastbryggan vid t.ex. order eller beställning av lösenord, dom allra flesta som kommer i retur är mejl till Spray och det är också dom kunderna som oftast hör av sig och säger att dom inte får beställda lösenord o.s.v.
Returen som jag får ser ut som följer: This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. [email protected] Och kollar jag loggfilen ser den ut så här: Reporting-MTA: dns;lastbryggan Received-From-MTA: dns;lastbryggan Arrival-Date: Thu, 4 Nov 2004 22:26:57 +0100 Final-Recipient: rfc822;[email protected] Action: failed Status: 5.5.0 Diagnostic-Code: smtp;501 <lastbryggan>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname Mejladresserna i fråga fungerar alltså, jag kan skicka "vanliga" mejl till dom. Några idéer om vad det kan vara? Har Spray med Lastbryggan på nån spamlista kanske? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ser ju ut som om din server endast skickar "lastbryggan" (och inget .se) då den identifierar sig (HELO) hos Sprays mailserver.. vilket de inte verkar gilla eftersom lastbryggan inte är ett "fully-qualified hostname".'
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
marcuss har rätt, ovanstående är lär problemet, har noll koll på windowsservrar men gissar på att du möjligen skall kolla över "Relay" inställningarna http://support.gfi.com/manuals/en/me56/ify...windows2000.htm någonstanns kanske det står lastbryggan i stället för lastbryggan.se, det kan även vara hårdkodat i din aspkod och behöver ändras där.
Tyvärr är jag inte helt 100 på hur man löser ovanstående men det är garanterat felet som nämns, och jag gissar även på att omfattingen av problemet tyvärr inte bara gäller spray utan är betydligt betydligt större än så. Hoppas det det kommer en Windows kunnig och postar här under ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack Marcuss.
Citat:
Självklart skall jag ruska om min programmerare lite, tack så länge. // Mats |
|||
![]() |