FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en annonsplats på en sida.
Jag ska betala 10 $/1000 bannervisningar. Nu är frågan: är detta ett bra pris eller är jag helt ute och cyklar? MVH Niklas |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Nämen allvarligt talat. Det är svindyrt! I dagsläget skulle jag aldrig betala / visad annons eftersom så få klickar på banners. Min erfarenhet säger 0.2%-0.8%. Det skulle innebära 2-8 klick / 1000 visningar. Att betala 70 kr för 2-8 klick, hur låter det? Jag skulle rekommendera ett klick upplägg istället. För klick betalar man väl 30 öre - 3 kr beroende på hur bra besökare man får (om det är inom rätt kategori) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Okej, tur att du svarade då =P annars skulle jag blivit blåst.
Tack så mkt. Ska prata med den där killen och fråga varför han tar så mkt få se vad han säger. MVH Niklas |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Dvs du kan pynta 80 kr för 0 besökare eller som bäst 40 kr per besökare. Om det är riktigt riktad trafik så kan du räkna med ett bättre resultat men förmodligen inte så det är värt dom pengarna, mellan 2 till 5 svenska kronor på riktad trafik är väl marknadspris om det inte är spel eller resor som skall exponeras så runt 5 SEK för 1000 bannervisningar vore väl kanske rimligt. Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte nyligen bannerplats på en rätt så populär sajt, $40 för hela månaden. Högst upp på sidan & 468x60. Ca 15 000 visningar per dag. Säljaren vaknar nog upp om några månader (hoppas inte).
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|