Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Enskild firma som affiliate

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-02, 11:54 #1
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Jag håller på att lämna uppgifter för registrering på foretagsregistrering.se men skulle gärna vilja ha lite tips på vägen när det ett antal olika frågor i formuläret.

Eftersom pengarna börjar rasa in så vill jag ha igång företaget så fort som möjligt men några råd på vägen från någon som jobbar som affiliate vore ju kanon när det gäller deklarering av mina inkomster och vinster, avdrag osv.

Är det tex. "Trafikstyrningsavgifter via Internet" som är Verksamhetsidé? Ordet affiliate annvänds väl inte inte i kontakter med rsv eller?

Vad för någon SNI-kod skall jag ange?

Är Startdatum för momspliktig verksamhet = Startdatum för Första räkenskapsåret (fr.o.m)?
Kan det vara flera månader tillbaks eller måste det vara fr.o.m datumet jag skickar in min ansökan?

Måste jag skicka in ett namn på firman eller kan jag göra det senare?

Måste jag redovisa redan nu ifall jag kommer att utvidga min verksamhet till andra områden såsom musikproduktion etc. eller kan jag lägga till det vid ett senare tillfälle när den verksamheten kommit igång?

Hur ska jag redovisa inkomst av näringsverksamhet när jag inte vet hur mycket pengar jag får in via mina länkar? Det kan ju skifta från dag till dag och givetvis från månad till månad.

Jag har många fler frågor så om någon har firma som affiliate så vore jag supertacksam om han/hon kunde höra av sig.
it2ceda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-02, 12:23 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by it2ceda@Nov 2 2004, 11:54
Jag håller på att lämna uppgifter för registrering på foretagsregistrering.se men skulle gärna vilja ha lite tips på vägen när det ett antal olika frågor i formuläret.

Eftersom pengarna börjar rasa in så vill jag ha igång företaget så fort som möjligt men några råd på vägen från någon som jobbar som affiliate vore ju kanon när det gäller deklarering av mina inkomster och vinster, avdrag osv.

Är det tex. "Trafikstyrningsavgifter via Internet" som är Verksamhetsidé? Ordet affiliate annvänds väl inte inte i kontakter med rsv eller?

Vad för någon SNI-kod skall jag ange?

Är Startdatum för momspliktig verksamhet = Startdatum för Första räkenskapsåret (fr.o.m)?
Kan det vara flera månader tillbaks eller måste det vara fr.o.m datumet jag skickar in min ansökan?

Måste jag skicka in ett namn på firman eller kan jag göra det senare?

Måste jag redovisa redan nu ifall jag kommer att utvidga min verksamhet till andra områden såsom musikproduktion etc. eller kan jag lägga till det vid ett senare tillfälle när den verksamheten kommit igång?

Hur ska jag redovisa inkomst av näringsverksamhet när jag inte vet hur mycket pengar jag får in via mina länkar? Det kan ju skifta från dag till dag och givetvis från månad till månad.

Jag har många fler frågor så om någon har firma som affiliate så vore jag supertacksam om han/hon kunde höra av sig.
Hej!

Jag är absolut ingen expert på området, kan bara berätta att jag sitter i samma sits. Helt plötsligt började det rulla in ordentligt med kulor och jag bestämde mig för att registrera EF. Jag skickade in papper till skattemyndigheten måndag förra veckan och skrev som verksamhetsbeskrivning " data service och support till privatpersoner och småföretag. Webbdesign och försäljning av annonser på hemsidor. försäljning av datortillbehör". På det sättet har jag täckt upp ett ganska stort område inom data som jag kan tänkas syssla med.

Jag letade rätt på en person som ska sköta min bokföring och det var med hans hjälpa som jag fyllde i ansökan om f-skatt. Jag kan grunderna i bokföring men har fått tips av många att ta hjälp av extern bokföringshjälp då det sparar mycket tid och inte kostar mycket. Själv kommer jag betala ca 500 spänn i månaden för bokföringshjälpen. Dom pengarna kan vara väl investerade så att allt blir rätt med skatterna i början.

Firmanamn behövs inte och registrering hos bolagsverket behövs inte heller.

Läs mer på startaeget.se
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-02, 12:33 #3
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Jag fick en hel del bra svar från Johan vid min registrering. Titta på tråden så kanske du finer något intressant.

En annan tråd

Men de ringde mig idag och ville att jag skulle bredda lite på min beskrivning av verksamheten och de drog jag till med en hel del, bara för att täcka in affiliate, webbhotell, m.m.. Man vet ju inte vad man kommer vilja starta imorgon på nätet....
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-03, 00:38 #4
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Och därmed förenlig verksamhet.
Är något jag alltid har med när jag registrerar företag.

XXXXXXX och därmed förenlig verksamhet.
Vad jag nu ska hålla på med och därmed förenlig verksamhet.
Trafikstyrningsavgifter via Internet och därmed förenlig verksamhet.
Webbdesign, webbprogrammering och därmed förenlig verksamhet.
mm
mm
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017