Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Effektivicera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-01, 21:03 #1
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar

Reg.datum: Apr 2003
Nu skiner min dåliga kunskap i grundläggade programering igenom. Fick detta meddelande av webbhotellet.

Citat:
Hjalmar,

Your website, lagsidan.se, has been flagged for using excessive system resources in it's shared hosting environment. Specifically, your website is consistently using a large amount of system processor (averaging between 20% and 30%). This can happen if your website is very heavily trafficked and contains many dynamic elements.

In a shared hosting environment we can't allow a single website to use resources at this level. We recommend that you look for a managed or virtual server hosting solution.

You have until November 8th, 2004 to move your website off of the Easy CGI network. Please confirm receipt of this email. If you have any questions, please let us know.

--
Ted Beckwith

Vad jag förstår så använder jag för mycket av processorn. Detta trotts att jag inte har så mycket trafik (under 10 GB).

Vad ska jag göra åt detta? Vad är det som tar mycket att processorns kraft?
Jag har mycket kopplingar till databasen kan det ställa till det?
Kan en dåligt designad databas var till nackdel?
Är det helt enkelt för mycket ASP-kod?

Jag är också lite fundersam på webbhotellet eftersom jag inte är i närheten av deras trafikgränser...

Tacksam för hjälp!
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017