Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sony Ericsson

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-29, 14:49 #1
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Tjenare!
Jag gick och köpte en z1010 i förra veckan. Kanonbra telefon men batteriet håller ju inte mer än ca ~12 timmar!! Detta under knappt normalt användande. Det vill säga; Kollar e-post 1 gång/timme och samtalar cirkus 1 timme sammanlagt... Någon annan som har liknande erfarenhet av detta? Är det telefonen eller batteriet som är kasst? Kan (läs:vill) inte vara utan mobilen, så att lämna in den på rep. á 5-7 dagar är inte att tänka på.. Möjligen om jag får reklamera den och kvittera ut en ny..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 16:13 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag och frugan kör varsin z1010 också, har inga problem med batteritiden, 1-2 dagar håller den lungt, snackar kanske en-två timme i telefon per dag.

Lämna in den, säg att den inte funkar och du vill ha en ny. Ge dig inte när säljaren säger att den ska skickas iväg, allrahelst Siba har lätt för detta och dom får lämna ut nya produkter bara du ligger på lite. Däremot blir dom back i sina system med en lur om du tar ut en ny innan siba kollat på den du lämnat in, därav byter dom sällan ut den direkt
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 17:47 #3
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Storen@Oct 29 2004, 14:49
Tjenare!
Jag gick och köpte en z1010 i förra veckan. Kanonbra telefon men batteriet håller ju inte mer än ca ~12 timmar!! Detta under knappt normalt användande. Det vill säga; Kollar e-post 1 gång/timme och samtalar cirkus 1 timme sammanlagt... Någon annan som har liknande erfarenhet av detta? Är det telefonen eller batteriet som är kasst? Kan (läs:vill) inte vara utan mobilen, så att lämna in den på rep. á 5-7 dagar är inte att tänka på.. Möjligen om jag får reklamera den och kvittera ut en ny..
Som f.d reperatör av dessa odjur(dock inte så sent som Z1010) så har jag för mig att jag hört av mina f.d. kollegor att detta var ett progamvarufel på Z1010. Så ring ett servicecenter och hör. Har du nära dit kan dom nog uppdatera den medans du väntar.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 18:02 #4
Syversens avatar
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem
Syversens avatar

Reg.datum: Jan 2004
Försvinner med största sannolikhet om du flashar den med ny programvara. Finns du i boråstraken kan jag hjälpa dig.
Syversen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 18:10 #5
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Syversen@Oct 29 2004, 18:02
Försvinner med största sannolikhet om du flashar den med ny programvara. Finns du i boråstraken kan jag hjälpa dig.
Ok, nu blir jag nyfiken. Jag bor ca, 2,5 mil utanför Borås.

Jag köpte telefonen på OnOff.. Om jag nu åker dit igen tänker jag inte lämna butiken innan jag fått en ny. Reklamation är reklamation :angry: .
Läste några recentioner på pricerunner och tydligen var(?) detta ett vanligt problem precis som Jens säger.. Synd för annars är det en mycket bra telefon och den har även fått fina betyg..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 23:52 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Supermoderator
Matss avatar

OT: När vi ändå är inne på Ericsson telefoner... Jag köpte en S700i för nån vecka sedan och har upptäckt en irriterande detalj och det är att det är en viss fördröjning från det att man har tryckt på "svaraknappen" till den som ringt kan höra mig, alltså får jag trycka på knappen, vänta några sekunder och sen svara... Undra om det löses med en mjukvaruuppdatering också?

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-29, 23:58 #7
scuby scuby är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
scuby scuby är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by Mats@Oct 29 2004, 23:52
OT: När vi ändå är inne på Ericsson telefoner... Jag köpte en S700i för nån vecka sedan och har upptäckt en irriterande detalj och det är att det är en viss fördröjning från det att man har tryckt på "svaraknappen" till den som ringt kan höra mig, alltså får jag trycka på knappen, vänta några sekunder och sen svara... Undra om det löses med en mjukvaruuppdatering också?

// Mats
Har märkt samma på min Z1010, jag får vänta 1-2 sekunder tills man hör bruset av att man verkligen pratar med någon. I början blev det "Hej.... Uhm, hallå?" Å den som ringde hörde alltså då bara "Uhm, hallå?"

Vet inte riktigt varför det är så faktiskt, men jag brukar glo på skärmen vem det är som ringer i ngn sekund sen svarar jag.

Angående batteritiden på Z1010 så håller min i ungefär 3 dagar... så jag kan inte klaga.
scuby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-30, 00:12 #8
Linus Karlsson Linus Karlsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Linus Karlsson Linus Karlsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Citat:

// Mats
samma sak med min z600.

När jag svarar öppnar jag luckan och väntar en sekund innan man svarar, lite irriterande men men...
Linus Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-30, 02:24 #9
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
det är en viss fördröjning från det att man har tryckt på "svaraknappen" till den som ringt kan höra mig, alltså får jag trycka på knappen, vänta några sekunder och sen svara
Samma på K700, ganska störigt!
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-30, 10:13 #10
Matss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Har märkt samma på min Z1010, jag får vänta 1-2 sekunder tills man hör bruset av att man verkligen pratar med någon. I början blev det "Hej.... Uhm, hallå?" Å den som ringde hörde alltså då bara "Uhm, hallå?"
Citat:
samma sak med min z600.
När jag svarar öppnar jag luckan och väntar en sekund innan man svarar, lite irriterande men men...
Citat:
Samma på K700, ganska störigt!
Är väl bara att gilla läget m.a.o.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017