FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min hemsida kan hamna väldigt olika i listan på träffar på vissa sökord på google från gång till gång. Ena dagen ligger jag 1:a på sökordet "kostrådgivning", nästa gång ligger jag på 11:e plats. Idag låg jag 3:a osv. Vad beror det på? Är det så för alla?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Andra siter får förändrat innehåll så ja, det är vanligt. Däremot så minskar fluktueringen desto bättre position du har. Ligger du på tex position runt 200 så kommer din placering att studsa runt +-20 positioner då och då. Om du däremot ligger 1:a så har du ju ingen framför dig och din flukturering kanske ligger på +- 1-3 positioner.
Om du då inte ändrar något på din sida så beror ju fluktureringen på att vissa sidor som ligger efter dig i sökresultatet får förbättrad position. Du har mao ingen stark position utan ligger mer eller mindre med dött lopp med vissa andra sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, tack. Antar att det inte är så jättehård konkurrens då om förstaplatsen på ordet kostrådgivning. För jag kan som sagt ligga allt från 1:a till inte ens med på förstasidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Hur ofta uppstå fluktationerna? Jag tror inte att det skall vara sådana jättehopp dag-tag ifall du inte ändrar ditt innehåll på sidan. Är det en statisk sida du har om "Kostrådgivning" eller är det på din förstasida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har inte kartlagt exakt hur ofta det sker, har bara haft sidan några månader och har varit allt från 1:a till ca 11-13:e som sämst. Har märkt att det ändrats 3-4 gånger minst, och har inte kollat särskilt ofta.
Kostrådgivning är inte startsidan utan bara en av tjänsterna jag har. Sidan som kommer 3:a idag på google är just den specifika undersidan som handlar om kostrådgivning. Har inte ändrat den sidan någonting den senaste månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag är jag nere på 4:e plats, IKSU i umeå som igår låg 6:a har gått om mig. Varken jag eller dom har inte ändrat något på den undersidan som handlar om kostrådgivning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förlåt om jag blir tjatig men nu har ordningen kastats om igen. Jag har samma position men de som låg före respektive efter mig har bytt plats. Det blandas alltså om flera gånger per dag. Känner ni inte igen detta fenomen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag upplever precis samma sak. I morse låg jag etta med ett visst sökord. Efter lunch låg jag på fjärde plats, och nu ligger jag tvåa. Ingen av de tio första sidorna har gjort några förändringar i sitt innehåll.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Är ingen expert på Googles pagerank, men ni kanske helt enkelt anses ha exakt samma relevans, och kan då hamna lite hur som helst inbördes när sökningar görs?
Bara en tanke... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Det är sannolikt så att det har gjorts någon förändring på dom andras sidor ändå, även fast det inte kan tyckas så (vissa sidor ändrar så små saker som dagens datum etc).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|