FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
Så var det dags att gå till valurnorna igen.
Nej-sidans ledning riskeras med sympatiröster säger många analytiker. Då jag själv är på ja-sidan hoppas jag väl indirekt att detta stämmer. Däremot så vore det tråkigt om man tror att Anna Lindh ville att det skulle vara så. Jag är övertygad om att detta inte är fallet. Hoppas också att folk ser detta som en sak, och det tragiska som hände Anna som en separat händelse. Egentligen anser jag inte att detta borde bestämms i en folkomröstning över huvudtaget. Vi har röstat om EU, i vilkens förhandling de första två stegen av momentära unionen godkändes. Sedan är ämnet bevisligen för svårt för den medelmåttiga svensken, ja t o m på gränsen för ekonomiprofessorn. En röst baserad både på politiska och ekonomiska grunder blir nog ovanlig. Egentligen skulle jag vilja proteströsta (blankt) för att jag inte anser att det borde bestämmas i en folkomröstning, men då jag är på ja-sidan ger jag mitt stöd för att ta igen nej-sidans försprång. Ni som inte redan poströstat, gå till valurnorna! Ni är en del av samhället och visar inte er misstro mot något annat än en cykeltur på 2 minuter genom att inte gå dit (möjligen förakt för politik, i o f). Rösta JA!, nej eller blankt (oj, fetstil).
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag har redan poströstat! .. Blir det valvaka i forumet senare ikväll?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Demo-> http://www.val.se/val/emu2003/resultat/val...valnatt_00F.xml |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
En fil med fint strukturerad data gör du enkelt vad du vill med. XML är trevligt
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har precis röstat. Blev ett nej. :P
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
För att jag är fullständigt övertygad om att hon inte skulle viljat dra röster med sitt eget mord, utan endast kampanjen innan. Hon trodde på en öppen demokrati där folk röstar med sina åsikter och sin tro, inte av sympati.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
är det bara jag eller är det en j***a massa snack om Anna Lindh nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(och om du tänker svara med "men hon var väl inte mer värd än andra"-snacket, låt bli -- det är inte därför hennes mord blivit så uppmärksammat) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet mycket väl vem hon var.. men det är en massa snack om henne iaf.
Hon är död - vi vet det - låt oss gå vidare i livet... Sen är ämnet Anna Lindh mer eller mindre off topic i den här tråden... Låt Anna Lindh vila i frid nu - hon är död - vi vet |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|