FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tänker på om Google skulle ogilla det.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om jag förstått Google rätt så ser de hellre att du använder dina "inaktiva" domännamn till att visa deras reklam på, inte till att direkt leda om till din sajt - http://www.google.com/domainpark/
Deras tjänst verkar dock bara vara tillgänglig för ägare av många domäner ![]() För övrigt tror jag inte att du "tjänar" något i PR, eller annat, på att ha flera domäner för samma sajt, hur du än gör - via HTTP 301-redirect, eller meta-tag. Det enda positiva (men det kanske räcker?) är att du får fler "typ-ins" (om domännamnen är bra). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nicclas, hur menar du då?
Om man har två domäner tex: www.buy-dvd-player.com och www.dvd-players.com som pekar på samma sida, kommer inte fraserna "buy dvd player" och "dvd-players" att få en "bra" ranking på dom domänerna? Förutsatt att man sedan har såpass mycket dynamisk kod att man på serversidan kan ändra title/ett par texter osv? Mer PR får man ju förstås inte mer än att om man då tex kanske reggar sig dubbelt i dmoz osv (blink blink). Men mera sökmotortrafik borde man ju få...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
> Nicclas, hur menar du då?
Hmm, vet inte... Jag tror att Google effektivt detekterar och kompenserar för att det är en och samma sida. Om du dynamisk ändrar på din sida beroende på vilket domän som besökaren använder, och ändringarna är så stora att även Google tycker att sidorna är olika, ja då får du säkert mer trafik, kanske... ![]() Att "dubbelregistrera" hos t.ex. DMOZ går väl också bra så länge du kan övertyga den som lägger in sajterna där att det är olika sajter, kanske... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|