Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ÅF för webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-08, 21:14 #1
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Lålå...

Har lite funderingar kring att vara återförsäljare till ett webbhotell. Säger att jag har en kund som vill ha ett hyra in sig på "mitt" webbhotell och jag låter kunden betala ca 1000kr / år. Webbhotellet som jag sedan hyr in mig hos kräver ca 500 kr / år. Då tjänar jag 500 kr / år / kund.

Vi säger att ett relativt stort (gör sina affärer på nätet) företag skulle ha vilja hyra in sig på "mitt" företag. Webbhotellet har ett x antal timmars nertid. I och med denna nertid gör företaget en förlust på x antal tusen kronor.

Hur ställer jag mig till detta? Lägger jag ansvaret helt på webbhotellet eller kan jag skriva det i avtalet jag gör med kunden att vi inte tar något ansvar för eventuell nertid?

Även tacksam för övrig information (och tankar?) inom detta område.

/Eric
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017