FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dock kan jag använda mig av något annat än javascript om det går, skall undersöka flash nu och kanske java applet men jag vet inte om det kommer funka heller...men det upptäcker vi... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men vad jag tror thomas menar är att man skall skriva ut det genom php in i javascriptet innan det skickas från servern men det är ju tyvärr inte möjligt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
http://www.meivert.com/JS/ Thomas
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
jag vill att javascriptet skall ha direktåtkomst till filen utan att gå via perl (eller php i mitt fall)... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Vad det gäller ditt problem så byta till en server som har stöd för perl, asp eller php vore nåt, och det vore även intressant att veta vilken host idag som inte har stöd för nåt programspråk, att låta javascript får åtkomst till filer ser nog dom som skapat JS som en säkerhetetsrisk därför har detta gjorts omöjligt är min gissning, sedan löser man ju det lätt med något programspråk så problemet är ju inte så stor. Du skriver även att en fil på servern skall läsas in, om den är dynamisk vilken programspråk ändrar den, och varför kan du inte använda samma program att läsa info'n som att skriva info'n? Thomas
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jupps förstod att du fattat ville bara klargöra lite så att folk kanske kan komma upp med alternativa metoder, kanske lyckas jag med flash då det skall kunna läsa filer på samma server men jag är inte säker... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Kanske flash löser din grej, jag tror som du mer och mer på det För länge sedan skrev jag en funktion där ett javascript passar variablar till ett annat i url'en som läses av javascript, kanske det vore en lösning. typ /?var1=foo&var2=bar dock väldigt enkelt för usern att ändra saker då ... Thomas
![]() |
Svara |
|
|