FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade tänkt mig att låta mina kunder få möjlighet att betala sina fakturor med kort.
Kalla det rätt och slätt kortbetalning. Det ska alltså inte vara någon webbutik där man handlar. Jag fixade egan domän för detta ändamål och la upp en sida. lika bra att visa den för er httt://www.kortomat.se För att banken skulle godkänna det hela fordrades att det fanns uppgifter om köpvillkor, leveransvillkor, Reklamationsvillkor mm - det som nu finns till höger på sidan. Jag fick NEJ. Svaret från Certitrade är att banken inte godkänner upplägget. kortomat.se var inte den domän där jag har min affärsverksamhet. Någon som har en bra idé hur jag löser detta. Vad gör jag för fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
payson har ju ett system där du skapar en betal-länk.
Det har fungerat bra för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste inte den som betalar ha ett konto hos Payson också då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det kan trassla till det lite om/när det ska betalas tillbaka till kund, då kan det bli så att det hamnar på kundens Paysonkonto (som de egentligen inte vet om att de har). Rätta mig om jag har fel, tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Certitrade har samma grej med något windowsprogram som du kan ta betalt med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
En lösning är väl då att lägga betalningsfunktionen på domänen där du har din verksamhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror att du kan bygga en betallänk till Dibs med kända get-variabler. Började på det en gång, kolla med deras support. egentligen står det att det är post men det går tydligen lika bra med get.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|