FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi funderar på om ni har märkt något viktigt att tänka på när man styr vilka adsense annonser som skall visas på websiten/bloggen man vill lansera. Vi har upptäckt att vissa webbar genererar väldigt högt inpris per klick och andra webbar otroligt lite pengar. Därmed har vi webbar som ger mycket pengar och webbar som ger lite.
Hur kan man styra detta vid lansering av ny webbsite? För jag har läst att vissa webmasters säger att man kan fastna på en alldeles för låg intäckt peng vid adsense annonsering om man lanserar annonserna för tidigt eller på fel sätt. Ligger det någon sanning i detta eller ej anser ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det mest avgörande för hur mycket du tjänar per klick är vad bloggen handlar om, eg. hur hög konkurrens det är om annonserna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Precis som vco-systems säger så är konkurrensen om annonserna förmodligen den mest avgörande faktorn. Av egen erfarenhet så ger t.ex. annonser inom resor/hotellbokning ca: 3 ggr mer betalt än inom humor/underhållning. Här misstänker jag att resebranchen har mer pengar att lägga på annonsering än vad nöjessajter har.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.spyfu.com/TopList.aspx?listId=3
Där kan du se de 100 bäst betalda sökorden. Listan och priserna är inte exakta, utan ungefärliga värden hämtade från Googles Keyword Tool eller vad det heter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Cool lista Stefan ... finns det en liknande för svenska marknaden .. jag har inte lyckats se priserna inuti Google keyword tool ?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|