FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Denna sidan på eran domän med mitt innehåll på is still alive and kicking. http://www.bloglovin.com/m/aHR0cCUzQ...Npb24uc2UlMkY= |
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Verkar funka att ta en valfri sida, base64-koda adressen och ersätta i länken ovan, exempel: Aftonbladet, Google, WN.
|
||
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Länken du så ihärdigt pastear är ju direkt till ett dynamiskt framework som kan ta precis vilken url som helst, base64-kodad, och visa den i vårt framework. Jag lovade att ta bort sidan från bloglovin, och den kommer aldrig mer synas där. Chansen att någon skulle råka skriva in den där länken känns aningen obefintlig? Dock, jag går dig till mötes. Nu kommer din sida aldrig kunna visas genom bloglovin igen. |
||
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är ingen juridisk expert, men jag tycker att det "känns" fel. Å andra sidan inser jag att er tjänst är mycket bekväm för de som använder den. Även om det inte automatiskt innebär att det är moraliskt och juridiskt riktigt... |
|||
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Googlade lite och kanske denna biten passar in här?..
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det här är hur solklart som helst. Upphovsrättskyddat material från andra sidor publiceras utan tillstånd på Bloglovins sida.
Teknikaliteter som om det är ramar, direktlänkat, djuplänkat, mellanlagrat, förändrat eller inte spelar inte någon roll för rättstillämpningen. Det är hur det ser ut på skärmen som räknas till slut. Men eftersom det inte är skivindustrin med Wadstedt i spetsen som jagar Bloglovin utan endast några privatbloggare med begränsade resurser och merparten av användarna inte bryr sig även om Bloglovin skulle fällas i ett enstaka fall är det nog ganska riskfritt att fortsätta. Dock ger Ipred helt nya möjligheter att kräva skadestånd, även avskräckande sådana. |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det låter helt klart som att en del anser att det är ett solklart brott mot upphovsrätten.
Jag skulle uppskatta om de som framför detta kunde förtydliga lite mer vad det är vi eventuellt bryter mot? Och hur detta skiljer sig från google translate, opera, mfl? Eventuellt bara någon form av belägg för vad folk lägger fram. |
||
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lägger in en länk till upphovsrättslagen eftersom du frågar efter paragrafer: http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19600729.HTM |
||
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var ju nyligen någon som blev åtalad för att ha lagt in en stream på sin sida (som laddades till användaren direkt från upphovsrättsinnehavarens server), eller hur det du nu var.
|
||
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår inte heller riktigt vad skillnaden med att lägga sidan i en frame och tex Opera som körade med text-annonser direkt i webbläsaren: http://files.myopera.com/bhusan/files/old_...t/snapshot1.png
|
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|