Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Låt oss diskutera domänhandel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-10, 19:11 #31
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag har dock mailat dig Henrik och fått nobben trots att jag tycker jag är ganska seriös i alla fall, men jag kan ha fel
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-10, 19:21 #32
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Man behöver ju inte måla upp en svart/vit bild med världskrig i ena änden och...ja vad man nu har i andra änden. Om jag för 20 år sedan för dig beskrivit Internet så som det ser ut idag, så hade du säkerligen, om inte skrattat, så åtminstone ställt dig ganska frågande, och om jag säger till dig idag att vi om 20 år har ett "Internet" där domäner är helt ointressanta, så får jag säkert samma reaktion.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-10, 19:29 #33
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by ztream@Aug 10 2009, 19:11
Jag har dock mailat dig Henrik och fått nobben trots att jag tycker jag är ganska seriös i alla fall, men jag kan ha fel
Jag är rädd för att bli en del av "Dan svarar på mail..."

( För övrigt var det ett PM som nu är besvarat. )
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-10, 20:26 #34
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Vikarien@Aug 10 2009, 16:24
Jag har vid flera tillfällen kontaktat domänägare angående köp av deras domän (premium) utan att de ens bemödat sig om att svara. Jag vet inte om de bara är dåliga affärsmän som inte orkar svara på mail, eller uppblåsta idioter som tror att de sitter på världens guldgruva (vilket de flesta INTE gör).
----
Jag är benägen att hålla med. Jag är ingen stor domänhandlare, men vid ett par tillfällen har jag försökt köpa loss bra domäner med attraktiva namn för den organisation jag företrätt. Då har jag handlat med andras pengar och inte mina egna.
Trots att jag presenterat mig som seriös köpare, med ekonomiska muskler, har jag oftast fått blahasvar om ens några svar alls. Orsaken är inte att det finns en verklig konkurrens om namnet utan att ägarna inte velat sälja alls, ens på helt marknadsmässiga nivåer. Det är som om föreställningen om namnens framtida värde är så stor att varje försäljning till vilket pris som helst skulle medföra en förlust.

Marknaden är inte i balans, det framgår helt klart, och är alldeles för orörlig. Hur man ska kunna göra något åt det har jag inga förslag på.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 07:57 #35
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Om det låg ute fler objekt på marknaden till försäljning så skulle det kanske visa sig att värdet på en domän inte är så högt som ägaren tror eftersom det i de flesta fall finns likvärdiga eller nästan likvärdiga domäner under annan toppdomän.

.SE må vara det mest attraktiva i de flesta fall, men för många av mina projekt - där jag mest bryr mig om rankingen - funkar det lika bra med .net, .biz, .info, .org, .nu.
Tänk också på att alla domännamn som kan stavas med åÄÖ har dubbelt som mycket konkurrens, hästskit.se funkar ju lika bra som hastskit.se.

Det finns egentligen en mycket bra konkurrenssituation för varje enskilt domännamn, förutsatt att det INTE är samma person som sitter på allihopa OCH att objekten ligger på marknaden för försäljning, vilket de inte gör nu, vilket skapar höga prisnivåer.
Vikarien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017