FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Igår åkte jag förbi ElGiganten och tänkte att jag köper en extra extern hårddisk för backup, då den gamal börjar bli gammal och inte har någon on-off-knapp, vilket stör mig.
Valde en disk på 1TB och i kassan frågade mig om det var på företag eller inte. Visst svarade jag att det är företag och då förklarade man: - "Till företag gäller endast 3 månaders garanti" Min fråga var: - "Varför?" Svaret: - "Företaget sliter mer på elektronik, därmed måste vi korta garantitiden. Många företag hanterar detta på samma sätt." Herre gud? Vad är detta? Aldrig har jag hört talas om detta. Har ni det? Detta är sista gången jag handlade som företagare på ElGiganten. Nu blir det SIBA eller något annat företag, som NetOnNet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förstår dig. Service och kundrelationer har väl dock aldrig varit Elgigantens starka sida. Skulle inte gråta om de gick samma öde till mötes som PC-City.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte prova Dustin eller Komplett.se?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Haha! Det var det dummaste jag hört!
Köper du på Inet så får du alltid tillverkarens garantier, oavsett vad som gäller. Jag kan lova dig att det är samma på ElGiganten. Tjejen i kassan menar nog att hon löser garantin på tre mån. Men är man rutinerad kontaktar man alltid tillverkaren direkt. Det går oftast snabbare och garantierna är normalt minst ett år. Ingen datoraffär ger dig ändå mer garantier än tillverkaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
så är det tyvärr. Konsumentköplagens starka skydd gäller endast privatpersoner och då försöker många företag smita undan med andra villkor när de säljer till näringsidkare. Fult men helt i enlighet med det regelverk som finns. Välj en annan leverantör. Men kolla villkoren noga innan, precis som du gjort nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Ville upplysa bara er andra om dessa dumheter. Skickade mail till deras kundservice - vi får se svaret. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är samma sak på siba.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Terabyte: Posta gärna svaret, skulle vara intressant att få se Elgigantens officiella ståndpunkt då det känns lite väääl småaktigt av dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja som företagare drar man alltid längsta strået.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|