FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Någon som har någon aning hur denna sidan fungerar? www.123pengar.com Vad går det ut på egentligen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänker inte uttala mig om det är scam eller inte men det är väldigt vanligt med dessa sidor i USA.
"Köp detta och du kommer hundratusentals kronor på nolltid, här är en paypal-printscreen på alla mina intjänade pengar." Har även för mig att man får en likadan sida om man köper och att man ska försöka sälja den till andra precis som säljaren gjort till dig. Ofta har dem klipp med personer som berättar hur bra det är och bilder på deras dyra bilar dem köpt för pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Exakt. Det är ett otroligt vanligt upplägg för en Multilevel marketing sida och det finns miljoner likadana sidor på internet som säljer allt från "bli miljonär utan att jobba"-böcker till piller ska få din penis att växa till häststorlek.
De vanligaste kännetecknena: *Man pratar bara om hur mycket man tjänar, inte om hur man gör det. *Man har massa (fejkade) utsagor från andra om hur mycket de tjänar. *Det låter för bra för att vara sant (så då är det troligen inte det). Någon som vet någon som "rekryterar" folk för att göra såna här sidor? Hade ju varit kul att se deras upplägg och hur mycket de detaljstyr designen. Alla sidor ser ju alltid precis likadana ut. Edit: Kom på att jag hade en längre debatt med MrWize i de här trådarna på samma ämne, det kan ju vara intressant att spana in. http://www.webmasternetwork.se/f8t36550.html http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...multilevel&s=wn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det roligaste med denna typen av sidor är att det alltid finns en bild på den som skickat in feedback.
Hur många skickar med en bild på sig själv när man ger feedbacks? ![]() Jag tror att denna typen av sidor bara är en förlängning på den gamla klassikern som fanns innan internet: - Skicka 100 kr så ska jag berätta hur du blir miljonär. Efter betalning kommer svaret med brev: - Gör likadant som jag gjorde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan ju avslöja hur jag "tjänade" 3,5 Mkr på 20 månader, om någon vill veta, och det tipset är gratis.... B)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ledig för Evt. Äktenskap???
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som har köpt boken för att se vad som står i den?
Det är ju faktiskt intressant och se vad för skit det är ![]() Jag menar den "taktiken" har ju funnits i.. Ja så länge roulette funnits? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Sponsrar ni mej med 137spänn kan jag köpa den och göra en ordentlig utvärdering
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det inte vore en scam så skulle det givetvis inte finnas något behov av att dölja domänägaren i whois.
Registrars.Registrant: Domain Privacy Group, Inc. c/o 123pengar.com, 7030 Woodbine Ave. Suite 800 Markham, ON L3R 6G2 CA Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Det går ganska dåligt för försäljningen av den boken då det har varit 4 kvar i över 2 år nu...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|