FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Risken är ju att den gamla ägaren har en hel del bra inlänkar till sidan som han/hon tar bort efter att sidan är såld. Men i övrigt så ska sidan ha samma förutsättningar även efter ett ägarbyte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ägaruppgiften är väl en av alla kriterer som bygger upp PR och därmed kan PR förändras om ägaruppgiften ändras. Jag förmodar att risken är större för en .com än för en .se eftersom Google är registrar för .com.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kul tråd
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Hur skulle ett ägarbyte av en sajt kunna påverka PR, när det endast är inlänkar som avgör en sidas PR? ...och hur skulle Google t.ex. få reda på ett ägarbyte? Både gamla ägaren och nya ägaren kan ju välja att dölja sina ägaruppgifter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Glöm vad jag sa där om Dan's kommentar. Att man aldrig kan lära sig att läsa INNAN man skriver. :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så lokalisering av webbsidan har ingen som helst effekt heller? Alltså om man gör ett ägarbyte så byts väl också ns ut mot andra?
Bara en frågeställning... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är klart att PR inte påverkas av ett ägarbyte. Sidan kan ju tex ligga i ett AB som som säljs och då finns det ingen möjlighet för Google att veta att ägarbyte har skett. Google eftersträvar att visa de mest relevanta sökresultaten, ägande har ju ingenting med detta göra!
Värdering av sidan: Jag tycker att det är ointressant vad det har kostat att ta fram sidan med nuvarande content och länkar. Det intressanta är hur mycket pengar du kan tjäna på sidan. Gör en bedöming av framtida vinster och bjud ett belopp som är väsentligt lägre. Sedan är det förstås intressant för den nuvarande ägaren hur mycket han har lagt på sidan, men det är hans problem. Om jag lägger en miljon kr på att utveckla en skitkass sida så kan jag ju inte förvänta mig att ngn per automatik ska betala 1 miljon? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||