FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag förstår inte vitsen med att sälja/skicka med en dator plus programmet? Säg det företag som inte har minst en dator i sin verksamhet idag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hansen88:
Ett tips. Glöm allt vad moms heter. Du jobbar mot företag och moms är inte en kostnad (förutsatt att du inte tänker sälja till tandläkare eller andra yrkesverksamma inom sjuk- vården). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan är hur mycket tid du lagt ned på systemet i grunden, om jag minns rätt så var det ca 7 månaders jobb men hur många timmar effektiv tid? Räkna den tiden i timmar och använd ca 700 SEK per tim som självkostnad så ser du din investeringskostnad för att utveckla systemet. Angående priset så är det bättre att gå ut med ett för högt pris som du senare kan sänka eller där dina kunder kan förhandla fram rabatter än att redan från start gå ut med ett pris som knager dig inpå benen för att det är så lågt. Om du inte tar någon startavgift men i stället tar 990 SEK / månad + moms så tar det 25 månader innan du når brytpunkten för den kundinstallationen. Du har då fått 3840 SEK för kreditrisken (med ett avkastningskrav på 15%) och ett "överskott" på 432 SEK. Sen börjar du få lönsamhet i kunden. Nackdelen är att det tar 4 månader innan du fått igen utlägget för datorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla leverera min produkt som ett helhetspaket är redan givet och kommer inte ändras på. Men det är helt oväsntligt, frågan är om betalningen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|