Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Råd om mitt webbhosting behov

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-23, 14:57 #1
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Hej,

Jag tycker att jag börjar växa ur Bineros Webbhotellskonto privat, rättare sagt jag har två sådana konton. Med två konton tycker jag att det lätt blir rörigt, på vilket konto jag har olika sidor.

Det jag har kännt som saknats är obegränsat med MySQL-databaser. För övrigt gärna utrymme på minst 5GB och 50GB trafik / månad, men även en bra kontrollpanel, lätt överskådlig och lätt att även kunna sköta domäner.

Jag har läst lite om VPS:er. Men det kuggar för mig eftersom jag själv inte har kunnandet att installera olika applikationer och optimera en virituell server. Finns det support på något ställe som erbjuder VPS att installera alla nödvändiga applikationer som finns åt en?

Så min fråga vad ska jag ha för något och vart finns den tjänsten jag efterfrågar?
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 15:49 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Dom flesta VPSer erbjuder en kontrollpanel, för att kontrollpanelen skall fungera så installeras oftast det du behöver.

På vilket sätt växer du ur? Utrymme, Databas, Resurser eller Utvecklings synpunkt?

Är det resurser så är inte VPS ditt val direkt, utan ta istället steget till egen server. Eftersom VPS har begränsade resurser som du delar med flera andra.

I andra fall så kan VPS vara rätt för dig.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 16:17 #3
Fredrik-ss avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Citat:
Originally posted by Jonas@Jul 23 2009, 15:49
Dom flesta VPSer erbjuder en kontrollpanel, för att kontrollpanelen skall fungera så installeras oftast det du behöver.
På vilket sätt växer du ur? Utrymme, Databas, Resurser eller Utvecklings synpunkt?
Är det resurser så är inte VPS ditt val direkt, utan ta istället steget till egen server. Eftersom VPS har begränsade resurser som du delar med flera andra.
I andra fall så kan VPS vara rätt för dig.
Tack för svar Jonas.

Det som jag tycker fattas är obegränsat med MySQL-databaser. Jag har alltid en egen databas för varje enskild sida och vill gärna ha det så. Binero erbjuder på privat-kontot fem stycken och detta betyder för mig att jag kan ha fem sajter på ett konto. Nu när jag börjar få upp fler sajter så har jag kommit till ett stadie där det antingen är dags att öka med ett till konto hos Binero eller hitta ett annat alternativ. Då jag redan är uppe i två konton hos dom så blir det en årsavgift på 69x2x12= 1656 och skulle jag skaffa ett till konto så skulle det bli 2484kr.

Jag tycker att det borde finnas ett bättre alternativ för mig och dom 2484kr.

Resursmässigt så duger Binero, men det är alltså fram för allt antal databaser som är för klent för mitt behov.

Vad rekommenderar du till mig?
Oläst 2009-07-23, 17:22 #4
aram aram är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Medlem

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men varför inte bara uppgradera till deras företagspaket? Då har du 15 SQL databaser och det blir mycket billigare än 2484kr.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 17:46 #5
Fredrik-ss avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Citat:
Originally posted by aram@Jul 23 2009, 17:22
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men varför inte bara uppgradera till deras företagspaket? Då har du 15 SQL databaser och det blir mycket billigare än 2484kr.
Jo, precis då får jag 10 MySQL databaser till. Men detta kommer jag växa ur i en inte allt för stor framtid. Därför är jag i behov av obegränsat antal MySQL databaser.

Patrikweb kanske kan ha någon lösning.
Oläst 2009-07-23, 18:09 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Kör du många mindre sajter som inte kräver så mycket bandbredd och serverkraft så rekommenderar jag att du trots allt försöker lägga flera sajter på samma databas. Då slipper du betala extra för egen server när du inte är i behov av en sådan än. Det blir ganska enkelt att hålla isär sajterna om du använder lämpliga prefix i tabellnamnen. Försök pressa ur så mycket som möjligt ur kontona, det är det mest kostnadseffektiva alternativet.

Vill du trots allt ha ökad frihet så får du börja titta på VPS eller rentav egen server som flera redan tagit upp.
Oläst 2009-07-23, 19:55 #7
Stenlandets avatar
Stenlandet Stenlandet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Stenlandet Stenlandet är inte uppkopplad
Medlem
Stenlandets avatar

Reg.datum: Aug 2008
www.servage.net <- Har obegr. med bla. databaser. Du får även ha hur många domäner du vill ha. Och du har hela 700GB att röra dig på, endast strax över 1000kr per år. Använder dom själv. Funkar utmärkt.
Stenlandet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 20:02 #8
Jonor Jonor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Jonor Jonor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Originally posted by Stenlandet@Jul 23 2009, 19:55
www.servage.net - Har obegr. med bla. databaser. Du får även ha hur många domäner du vill ha. Och du har hela 700GB att röra dig på, endast strax över 1000kr per år. Använder dom själv. Funkar utmärkt.
Alltså. Du vet att de översäljer sin kapacitet väldigt mycket va?
Ifall du använder mer utrymme eller trafik än de tycker är rimligt så kan du bli avstängd omedelbart.

Finns massor av liknande amerikanska hosting företag. Ett exempel är Blue Host. De erbjuder obg trafik, domäner, email, databaser.

Så man ska passa sig för de som översäljer för mkt trafik/utrymme.
Jonor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 22:01 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Citat:
Ursprungligen postat av aram
Jo, precis då får jag 10 MySQL databaser till. Men detta kommer jag växa ur i en inte allt för stor framtid. Därför är jag i behov av obegränsat antal MySQL databaser.
Patrikweb kanske kan ha någon lösning.
Inom 1 år ? Du kan ju även betala två kvartal för att ha det tillfälligt. Bara förslag.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 23:41 #10
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Kanske ServerConnect.. http://www.serverconnect.se/webbhotell.htm
50 mysql db, 95:- månaden, eller också ett ÅF konto.
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017