FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Driver en sajt - non profit - med över 300 konstnärer. Det är för mycket jobb att sitta och uppdatera alla gallerier. Behöver hitta något bra verktyg. Typ Bridge, Picasa eller liknande (men dessa gör inte rätt saker). Gallerierna ska vara uppdelade per person, men även med underkategorier i vilken fotoprocess de jobbar i, t.ex. "cyanotypes" eller "gum bichromate". Där faller de flesta verktygen jag hittat. Någon som har något bra tips? Vore väldigt tacksam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Slideshowpro + director kanske? Tycker personligen att det är väldigt trevligt, men jag vet inte om det är vad du söker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Slideshowpro är riktigt coolt, men du måste anpassa det med en del programmering för att få det som du vill ha. Med andra ord så måste du ta kontakt med en programmerare/webbyrå för att få det du söker.
Ps. Kolla pm! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vet inte hur slideshow funkar, men jag vill inte ha någon automatisk slideshow... så här funkar gallerierna: http://www.alternativephotography.co...ts_search.html 300 fotografer, sorterade på namn, och på process de arbetar med. Varje konstnär som jobbar med fler än en process har alltså under rubriker i sina gallerier. Skulle det funka med slideshow/director? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du ser till att driva hela webbplatsen med en databas med denna information i botten är det inga svårigheter.
Tror det blir en del kodning oavsett om du nu hittar något "färdigt" eftersom man oftast vill justera en del i design etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
låta användarna tanka upp på flickr och använd det på din sajt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
testa http://coppermine-gallery.net/ kanske är nått att ha
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag körde med 4images för några år sen...vet inte om det fortfarande fungerar dock
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|