FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
God morgon, god morgon.
Jag är lite nyfiken på om någon har koll om man kan använda Google analytics i ett htmldokument som körs lokalt, men där datorn har nätverksanslutning? Det jag rent konkret vill göra är att lägga till Analytics i en panel till min Xperia för att kunna få lite statistik på vilka "snabbknappar" jag använder mest. Fungerar det om man skapar ett tomt dokument med analyticskoden på en server och sedan inkluderar det mha. JS i panelen? Om det fungerar, hur lägger man upp det smidigast i analytics? Måste man skaffa en helt ny domän? Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo det borde man, såvida man har internetuppkoppling.
Dock gillar inte IE javascript när sidor körs lokalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ah okay.
Jag har upptäckt liknande saker. En klocka i JS körs fint, men en slider i jQuery fungerar inte. Inte heller några script som är tänka att ändra stylesheet beroende på upplösning. Någon som kanske har något tips eller trix så att man kan få Analytics att fungera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vissa saker kräver ett FQDN (Fullt Qvalificerat Domän Namn) för att fungera, eller åtminstone ett par punkter i namnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Magnus_A: Ursäkta, men jag är lite osäker på hur du menar.
Är det så att telefonen måste ha ett FQDN eller är det servern som måste ha det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Servern.
|
||