FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag funderar på att köpa ett minneskort på 1 GB och ta backup till, dom har ju betydligt längre livslängd än en hårddisk.
Eller är det en dum idé...det borde väll gå ganska snabbt att överföra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan ingen koda ett trevligt program som använder en GMAIL för att lagra backup på något fint sätt? :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är juh enkelt att använda gmail till det.. ta alla filer, packa med tex rar på lägsta komprimering ( såvida du inte vill slösa med din cpu ) .. packa i < 10mbs bitar. Maila bitarna till din gmail via nåt script.
Görs med fördel på unix såklart.. Men det är ett väldigt enkelt script att koda. Sen får man juh problemet med att gmail blir fullt, men man får väl gå in och rensa bort det äldsta lite då och då kanske? Gmailfs är juhsnyggare lösning då man kan skriva över sina gamla filer bara :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en server hemma med en raid 5 så 2 diskar kan paja innan jag förlorar informationen. Och han säger även till om det börjar bli nåt fel på disken. Sen så lägger jag det på dom andra burkarna med. För mkig känns inte cd skivor så himla säkert men det är ju jag det. Sen har vi även i skolan en nätverksenhet som ligger på en raid så där händer det att jag sparar lite med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|