FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi håller på och utvärderar nopCommerce som är en ny open source lösning skriven i ASP.NET 3.5 (kolla på www.nopcommerce.com)
Vi tänkte höra om någon här på WN är sugen att dela kostnaderna med oss för utvecklingen, som kommer gå på ca 50 000kr, denna modifiering kommer att utföras av nopCommerce egna team (så de vet vad de sysslar med). Vad som kommer att göras med den befintliga lösningen är: Integrering av Kreditor, med hämta adress samt dela upp betalningen. Integrering av DIBS, kortbetalning. Snabbkassa (One page checkout) Multishop funktion, du kan ha flera butiker på olika domäner med olika utseenden kopplade till samma admin (skicka pm för mer info). Detaljerat bekräftelse email (Kvitto). Utskrift av kvitto samt adress etikett via admin. Samt en del smågrejer till som måste fixas i admin. Kom gärna med fler förslag om ni är intresserade att delta. Ladda gärna ner den versionen som finns på hemsidan och skicka pm till mig om det verkar intressant och om ni skulle vilja ha någon mer funktion, om vi får ihop 10 intressenter blir det 5000kr per intressent, vilket är som hittat för en så pass avancerad lösning i ASP.NET 3.5. Vi kommer dra igång detta om ca två veckor så sista dagen att hoppa på är satt till 31/7. Priset kommer att baseras på hur många som vill ha denna lösning, vi är från start två stycken, dvs högsta priset om det endast visar sig att en person på WN är intresserad blir 16 500kr. Projektets tidsaspekt är satt till två månader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Går den där att köra i hostad miljö? Den är beroende av Enterprise library, senast jag kollade så krävde EntLib full trust.
Du har glömt att redovisa vad en investerare får för sina pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
OK, jag kanske var otydlig.
Det du får är den kompletta source koden för den modifierade nopCommerce lösningen med de ändringar som jag beskrev, du kan använda den hur du vill. Du kan läsa mer på deras forum om full/medium trust, vi kör den på Binero med medium trust och det funkar fint. Ladda ner koden på deras hemsida och testa lösningen som är gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vem äger koden? Har de/du/jag rätt att sälja den vidare? Får jag kickback på eventuella ytterligare försäljningar som inte sker av mig?
Kan jag sitta med armarna i kors och vänta på att de här anpassningarna dyker upp på nopcommerce webbplats efter att de är gjorda? Jag kanske ska säga att jag känner inget intresse av att investera, men frågeställningarna är nog så viktiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du får ingen kickback på ytterligare försäljningar då syftet inte är att sälja vidare koden när den är klar, endast att dela kostnaderna från början.
För det första så är detta ingen investering, utan du köper en färdig produkt tillsammans med oss, du får exakt det vi får, koden till alla modifieringar som nämnts, som du har rätt till att använda fritt, om du sedan vill göra detta till en investering genom att sälja vidare koden är upp till dig, vi behöver den till vår nya butik. Du får ingen kickback på ytterligare försäljningar då syftet inte är att sälja vidare koden när den är klar, endast att dela kostnaderna från början. Du kan sitta med armarna i kors och vänta på att kanske dessa uppdateringar dyker upp någon gång i framtiden (jag brukar sitta så varje lördag när det är lotto dragning). Snälla innan ni postar massa frågor gällande själva nopCommerce, läs på deras sida om befintliga funktioner, licens mm, och testa gärna systemet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|