FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter en smärre trafikolycka gick mina sommarplaner i stä, men fick tid att börja jobba på ett par projekt jag har.
Länge haft massor av planer men inte gjort så mycket av dem. Sidan som topic rör är nischad mot ett specifikt intresse, men får global trafik- övervägande majoritet US, CA, EN & DE i den ordningen. Kör adsense med vad jag förstått relativt hög CTR, men det är ändå inga jättestora summor- snittar på blygsamma 140 unika besök / dag, men stadig om än liten ökning. Mestadels nya besökare, över 90%. Försökt med ett par CPA (CJ & Amazon) utan något resultat. Målgruppen är, förmodar jag, vana webbanvändare och säkert adblinda. Vilka internationella nätverk erbjuder CPM för en så pass liten sida som min? Är det ens någon idé att prova, eller ska man försöka på CPA men hoppas på bättre konvertering? Förstår om det såklart beror på sidan (vill inte länka, det känns spammigt och vill kanske inte ha wn som sökresultat på min url), men finns det någon generell riktlinje för vad som "betalar bäst"? Hoppas jag fått alla begrepp rätt nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De flesta vettiga leverantörer av CPM-annonser kräver att man har rätt många sidvisningar/dag och även om man hittar någon som inte kräver det så blir det ändå inga pengar med så få besökare. Du kanske kan få 1$/tusen visningar.
Jag tror garanterat att du kan tjäna betydligt mer på ett bra CPA-erbjudande som passar dina besökare än att fylla upp sidan med CPM-reklam som besökarna kanske klickar på istället för din Adsense-reklam vilket gör att du tjänar mindre än vad du gör nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, det var lite så jag tänkte att det skulle vara. Får jobba på att driva upp trafiken, och hitta något passande CPA-program istället.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|